Palten goes arga snickaren

Nu börjar sovrummet vara klart, men det sista piffet är kvar. Jag är sugen på att sätta upp gardiner, tavlor och köpa lampor men Palten har redan mentalt vandrat vidare till nästa renoveringsobjekt. Härom kvällen när vi satt och tittade på TV började han snegla mot fönstret. Innan jag hunnit bli nervös reste han sig upp från soffan och sa ”det där elementet behöver ett lager färg” ”VA?!” sa jag och tittade förvirrat på hans bakhuvud som var på väg ner för trappan. När han kom upp igen hade han med sig en pensel, lite papper och en hink elementfärg, och nu två dagar senare är elementet supervitt.

Men vem tänker så? Vem sitter i soffan och pöser och tänker ”näe, men om man skulle ta och måla om elementet?” Han har helt klart blivit lite manisk nu efter all renovering. Var ska detta sluta?

Det här inlägget postades i Palten, Radhuset. Bokmärk permalänken.

13 kommentarer till Palten goes arga snickaren

  1. Evasleva skriver:

    Värre saker kan ju ens make snöa in på 😉
    Låter lite praktiskt på något sätt. Även om jag själv alltid blir stressad av sånt där. Att jag själv borde göra något vettigt istället för att pösa framför datorn..

  2. pippilotta skriver:

    ha h aha ha! såg du arga snickar´n när han var hemma hos dam med mustasch? jag bara satt där och väntade på att han skulle skälla på henne och säga något i stil med, om du skall ha mustach måste du kunna trimma den också! ha en fin helg

    • mrspitepalt skriver:

      Nej, det avsnittet missade jag. Men undra om damer med mustasch någonsin blir tillsagda att trimma den? De borde ju bli det, men man förstår att ingen vill säga till dem. Om inte arga snickaren törs, törs ingen!

      • pippilotta skriver:

        ha ha ha, nä där satte du huvudet på spiken! (som han själv skulle sagt, arga snickaren alltså). respekt! snart ha jag nog en egen mustasch 🙂 undrar om någon vågr säga till mig då?

  3. eva skriver:

    du skriver så roliga inlägg så att det kluckar om mitt skratt. Men min man är precis precis likadan. helt sjukt. måste vara nåt fle. men jag är nöjd ändå, på nåt sätt. Det hade ju kunnat vara ett värre fel om man säger så…
    och sen tycker jag att din sons tolkning av vad ni sagt om polisen var alldeles strålande…:) Så himla rolig!

  4. eva skriver:

    Jag menar förstås fel. inte fle… Men fle kanske är nåt virus som förklarar saken. Säger man fle högt med sörmlänsk dialekt så låter det som nåt virus. faktiskt.

  5. hanna skriver:

    Åh, lyckliga du! Här hemma är det jag som renoverar och när jag inte kan ringer jag in hantverkare. Ville se bilder förresten!

Kommentera

