Polis, icke = check!

Ibland lyckas man inte riktigt med sina försök till pedagogisk uppfostran.

Kotten blir alltid frustrerad när vi är ute och kör och så stannar vi. ”Åk!”gormar han i baksätet. Vi försöker förklara att vi inte kan köra hur som helst, det finns rödljus och övergånsställen man måste ta hänsyn till, men han bryr sig inte, ”åk! Åk nu!” Efter några, många gånger blir det där ganska irriterande och för några dagar sen förklarade vi att om man åker när det är rött ljus kan man krocka så bilen går sönder eller så kommer polisen och tar en och man får betala böter och det är inte roligt. Han blev lite tystare men verkar fortfarande missnöjd när vi stannade.

Så idag när vi var på väg hem från familjen Bratwurst började Kotten prata om polisen. ”Polisen tänder lampan”. Jaha, tänkte vi och fortsätte åka. Och så kommer det, hela förklaringen omvandlad i Kottehjärnan, ”Polisen kommer krossa våran bil. Polisen kommer säga pappa ska betala tillbaka pengarna och tapeterna. Polisen tar bort pengarna och tapeterna och då kommer pappa grina.”

Jaha, så lät det i hans huvud. Polis lär han ju aldrig bli. Men jag vet inte om det känns så jobbigt. Polisyrket är alldeles för farligt för mina pojkar. De kan kanske få jobba som florist eller bibliotekarie eller eventuellt barista. Men polis, icke! Hey, det slutade ju inte så illa ändå…

Det här inlägget postades i Kotten. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Polis, icke = check!

  1. Evasleva skriver:

    Hahaha!
    Stackarn. Polisen måste ju verka som en jätteläskig figur. HOppas att han får träffa någon snäll polis snart som inte tar pappas tapeter.

  2. Sandra skriver:

    Älskar att han oroar sig för tapeterna så himla mycket!

  3. Dr. Snuggles skriver:

    Han kan få träffa mamma!

  4. Dr. Snuggles skriver:

    Barbasyster: mötte jag dig på cykel härom morgonen? Har du rosa mössa?

    • mrspitepalt skriver:

      Jupe, det är jag med rosa mössan! Du möter mig (nästan) varje morgon Dr Suggles, men du brukar ha för bråttom till tåget (antar jag) för att se mig, men jag vinkar till dig inombords.

      • Barbasyster skriver:

        Det var inte MrsPalt som skrev ovanstående, utan jag. Fru Palt var fortfarande inloggad på min dator upptäckte jag.

  5. Dr. Snuggles skriver:

    Ser du tågpaniken i mina ögon? Jag ska hålla utkik efter dig!

  6. hanna skriver:

    Hahaha, du är så rolig!

Kommentera

