Tre. Noll.

Igår fyllde jag 30. Nu är jag inte twentysomething längre, men det känns helt okej. Med tanke på att jag varit småbarnsförälder i snart tre år känns tjugoårsåldern långt borta och sånt i alla fall jag förknippar med tjugoåringar är så långt ifrån mitt liv som jag vet inte vad. Dessutom har ju Palten varit i trettioårsåldern i snart två år nu, så jag har liksom vant mig vid tanken.

Att jag dessutom blev rejält firad i lördags av mina båda och Paltens ena syster tillsammans med respektive och barn gjorde ju inte saken sämre. Vi var åtta vuxna och tio barn i åldrarna 7 månader och 14 år, så det var ett rejält gäng. Vi åt brunch och fikade tårta med dumleganache (OMG, ni måste prova!!) och drack kaffe på kaffe från min nya vackra espressomaskin som jag fått av Palten och hans systrar och mamma. Av Barbasyster fick jag dessutom den tjusiga specialkannan som man har när man värmer mjölk och en berlock med Knytets bokstav till mitt Thomas Sabo-armband. Paltens syster och hennes familj hade med en fin kokbok och King Lear och jag ska gå en kurs där man bakar minidesserter och petit fourer. Dessutom blev jag uppvaktad via brev med båda slantar, presentkort och blomstercheckar.

Så med tanke på det känns det faktiskt rätt najs att vara 30. Man får dricka gott kaffe varje morgon, gå nördiga kurser och skylta med sina ungars namn hej vilt. 20 – godbye, 30 – här kommer jag!

Det här inlägget postades i Shoppat och fått. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Tre. Noll.

  1. Paula skriver:

    Grattis i efterskott! Fina presenter!

  2. Skolfröken skriver:

    Grattis igen! Vilka fina presenter, den där kursen blev jag riktigt avis på:-)

  3. Hanna F skriver:

    Grattis i efterskott!!! Vilka fina presenter. Jag tyckte det var kul att fylla 30 för då fick jag faktiskt bara bra presenter, andra födelsedagar har det varit lite sisådär med det. Kan tänka mig att fylla 30 igen faktiskt! Ja den där kursen låter superkul.

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, men så kanske man kan göra, ta om födelsedagar som varit trevliga och så kan man skippa dem som är mindre skoj. Då kan man vara trettio i flera, flera år…

  4. Bella skriver:

    GRATTIS i efterskott!! Kramar till dig!

  5. hanna skriver:

    lite sent, men hipp hipp hurra! Fina koppar också!

Kommentera

