Senil redan?

Men jag upptäckte nu att jag redan lagt in en bild på min nya kaffemaskin! I och för sig i ett lösenordsskyddat inlägg, men ändå. Jag har knappt hunnit fylla 30 och redan senil.

Dessutom börjar jag få rejält ont i ryggen. Är det också ett tecken på ålderdom eller har det att göra med att jag får bära omkring på 10 kg bebis vareviga dag. Extra mycket nu när han varit sjuk också. Seriöst, han är verkligen fläskig. Alltså jag älskar honom över allt annat. Men han är en knubbis! Man måste kolla halsveck, lårveck och armhålsveck för att förhindra att någon gammal banan eller gröt ligger där och gottar in sig. Amhålsveck!! Hur kan man ens ha veck i ett armhål? That´s my boy ladies and gentlemen!

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Senil redan?

  1. Skolfröken skriver:

    Det är gulligt! Men fattar att det är tungt.

  2. Hanna F skriver:

    Jag tror inte det är åldern utan snarare allt bärande, åtminstone intalar jag mig själv det som har samma problem, är 31 år och har ont i ryggen, bär också omkring på tung bebis ( 5 månader och 9 kg tung). Att jag är världens mest otränade person bidrar garanterat till det ryggonda, men det har inget med åldern att göra. Om du ammar Knytet fortfarande kan du väl skylla seniliteten på det? Sägs det inte att kvinnor blir glömska när de ammar? Jag brukar skylla på det i alla fall!

  3. pippilotta skriver:

    ha ha ha! jag skyller fortfarande på amningshormoner och det var ca 1,8 år sedan jag slutade 🙂 å det där med ryggen…garanterat tungt att bära. Ni är unga flickor, mycket unga 🙂

  4. hanna skriver:

    Även jag har en stor bebis och även jag känner mig som en ledbruten gammal tant. Såg mig i spegeln häromdagen och tänkte shit, jag har inte ens fyllt trettio, men nu är det kört. Jag kommer aldrig att känna mig snygg igen, aldrig och inte ung heller för den delen.

Kommentera

