Mean, mean husband!

Jag fortsätter mildra sorgen genom att äta min vikt i saker. Ni behöver inte säga att det inte är rätt sätt, jag har gett mig själv permission att ägna mig åt denna destruktiva sysselsättning fram till sportlovet. Så det så.

Men för att kunna äta min vikt i saker krävs det saker att äta. Helst söta saker. Salta går bra också, och sura förstås. Men då krävs det att man har sådana saker hemma. Har man inte det måste man köpa det. Jag köper alltid det när jag är och handlar. Men idag var Palten och handlade och han köper aldrig smaskiga saker om jag inte uttryckligen har sagt till honom att göra det.

Men idag när jag beklagade mig över att han aldrig köpte något gott när han var på affären berättade han att han minsann köpt macadamianötter. ”Va, var är de?!” undrade jag glatt. ”Näe, de åt jag upp i bilen”, meddelade då min onde man.

Varför gör han så? Varför äter han upp allt i bilen när han vet att jag är typ det största sockertrollet någonsin? Och varför berättar han det för mig? Mean, mean husband!

Det här inlägget postades i Palten, Pappa. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Mean, mean husband!

  1. grenman skriver:

    det var riktigt riktigt elakt gjort, fy palten.

  2. Skolfröken skriver:

    Nötter är väl halvaccepterat som ”gott” men att dessutom äta upp dem- det var lägre än Glocalnet:-) Skicka ut honom efter Ben & Jerry’s!

  3. Dr. Snuggles skriver:

    Taskigt! Men bjud honom på såna där (som jag igen har glömt vad de heter) randiga-tantgodisar-som-är-smuliga-med-lakrits-i!

  4. Hanna skriver:

    så här är det, saker man äter i bilen, när man går hem från ica, eller medan man packar upp påsen, de finns inte. Det är jag helt övertygad om. Jag köper ofta gå-hem-från-ica-godis. Ett tag smygköpte jag marmeladgodis i blandgodiset och åt det innan jag kom hem. Man vill ju inte att mannen ska veta att man blivit tant bara sådär. Sen är det lag, eller borde iaf vara det på att det ska finnas nåt godisaktigt, glassaktigt eller dessertigt kvar i påsen efter ovan nämnda, det har jag också försökt förklara, helt utan resultat dock:). Hur som helst, ville egentligen mest bara trilla förbi och skicka en kram. Förstår att det måste vara tufft nu.

    • mrspitepalt skriver:

      Men visst är det så. Man får äta grejer i bilen, men man kommer ju inte hem tomhänt och berättar att man tuggat på godsaker hela vägen hem. Skäms på dig, Palten!

      Men kram på dig!

Kommentera

