Dubbelt upp

Idag har pappa varit död i en hel vecka och för några timmar sedan nådde förvirringen nya gränser. Palten, Knytet och jag var inne i stan och hängde och på hemvägen bestämde vi oss för att handla. Det blev dock ont om tid och vi kom fram till att en av oss skulle handla och en av oss skulle hämta Kotten. Men hur det nu var blev vi lite oense om vem som skulle göra vad och vem som skulle ha hand om Knytet och vem som skulle ta bilen. Det slutade med att Palten gick och hämtade Kotten och jag och Knytet tog bilen och handlade.

Efter cirkus tjugo minuter var handlingen klar och jag körde hem. Då ringer Palten och låter en smula uppjagad ”Var är ni?! Varför är ni inte hemma än?”  ”Vaddå, vi har handlat, vi är på väg hem.” ”Jag har handlat!” ”Va?!” ”Jag har varit och handlat.” ”Har inte du hämtat Kotten?” ”Nej…” Klick!

Vi hade alltså bådat uppfattat situationen som sådan att vi själva skulle handla och den andra skulle hämta på förskolan, och så hade vi struttat omkring på samma affär och köpt nästan exakt samma saker. Vi har nu en kyl full med bacon, mjölk och parmesanost och en pojke som fick vara tjugo minuter extra på förskolan.

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Dubbelt upp

  1. Skolfröken skriver:

    Aj då, men det var ju bra jobbat att bara komma 20 minuter sent!

  2. Hanna F skriver:

    Håller med Skolfröken att det var bra jobbat att bara komma 20 minuter för sent, det kan man ju nästan göra bara av att missa en tunnelbana. Jag tror nog inte personalen på förskolan trodde att ni glömt Kotten, eller jag hoppas inte det i alla fall. Och om de trodde det så kanske de hade förståelse för varför. Ni får komma på många maträtter med parmesan och bacon nu då!

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, vi kanske inte var så sena. Men jag avskyr att vara sen, och sen att vi helt hade missat att hämta honom känns ju lite så där…

      • Hanna F skriver:

        Jag ogillar också att vara sen, oavsett om det är till förskolan eller till träff med kompis eller liknande. Jag höll på att glömma min dotter på Åhléns idag. Var där med min man och de två barnen i varsin vagn och när min man går för att betala med sonen i hans vagn så följer jag glatt efter varpå min man säger att jag kanske ska ta med mig vagnen ( med vår dotter i) också! Jag hade för stunden helt glömt bort att hon var med, ganska jobbigt, men lite komiskt också. Hoppas bara att jag inte gör nåt sånt när jag är ensam ute med henne!!

      • mrspitepalt skriver:

        Så länge din man är med och kan påminna dig så är det ju lugnt, men annars… Men lite komiskt var det allt.

  3. Skolfröken skriver:

    Jag har också glömt/kommit sent för att hämta, jag satt och sov på tvärbanan:-)

    Gott recept med bacon och parmesan: Jamie Olivers pasta carbonara som finns på recept.nu. Med citronsaft och ärtor. Gott!

    • mrspitepalt skriver:

      Vi köpte just de där sakerna för att göra carbonara och tyvärr är Palten inte lika tokig i det som jag är så vi måste nog försöka komma på helt nya saker att laga. Men skönt att höra att vi inte är ensamma om att hämta lite senare.

Kommentera

