Ett alternativ till rorschachtestet?

Potträningen fortsätter här hemma, även om vi haft en liten paus under jul- och nyårshelgen. Det känns inte helt okej att låta sin vilda tvåochetthalvt-åring go commando hemma hos någon annan. Men jag tycker mig väl kanske inte se några jättestora framsteg. Han säger inte till när han behöver gå, och ofta är det en väldig kamp när man ska få honom att sitta på pottan.

Men tidigare idag sa han faktiskt till och kom springande när han behövde göra nr två. Efter en stunds privacy på toan ropade han nöjt att han var klar. När jag kom in pekade han med stolt min ner i pottan och sa ”titta mamma, jag har bajsat ett lejon!” och jag förstod faktiskt vad han menade när jag såg ”lejonet”. När vi spolade ner innehållet sa han ”nu simmar lejonet, hej då!”. Undra hur en psykolog skulle analyserat den tolkningen.

Det här inlägget postades i Kotten. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Ett alternativ till rorschachtestet?

  1. Skolfröken skriver:

    Hahahaha!

    Du, för oss funkade inte pottan alls så vi köpte en ny toasits med inbyggd barnsits och satte på vanliga toaletten. Då gick det hur bra som helst!

  2. Karin skriver:

    Vad duktig han är! Vi har precis börjat potträna Elliot. Ännu så länge inget resultat men han älskar att sitta på pottan och läsa sin ”pottbok” mao en bok som bara får läsas på pottan. Och jag är bara glad för minsta lilla.

  3. Kul!
    Vi började lite i oktober då lilla T (också 2½) verkade intresserad och laddade med pottböcker och träningsbyxor. Men sedan blev hon sjuk och efter det var intresset borta. Nu ska hon få småsyskon och leker bebis hela tiden, så nu känns det svårt. Vi väntar nog till sommaren …

Kommentera

