Sparka Knytet, sparka!

Idag gick vi sista gången på babysimmet. Knytet har tyckt det var sådär. Det varma vattnet var skönt och att ligga på mammas fläskiga axel var också ganska mysigt. Men behöva hålla i den där stången på sidan tänkte han då verkligen inte göra och att flyta i badring var verkligen supertrist. De andra bebisarna flöt omkring alldeles proffsigt med armarna framåt och tittade lite misstänksamt på Knytet när han röd och illvrålande skvalpade omkring med sina fläskiga armar rakt upp.

Jag tyckte också det var rätt okej. Mina farhågor om smala Bromma-mammor visade sig ju inte stämma helt och även fast alla var smalare än mig var alla trevliga och ingen av dem sa något elakt om min badmössa, åtminstone inte så jag hörde.

Men det negativa med kursen har varit instruktörerna. På sju gånger hann vi med fem olika instruktörer. Vissa var vikarier för någon annan och en del bara dök upp utan förklaring. En var från något öststatsland och fick det att kännas som om vi hade satt våra bebisar på babysimbotcamp. Sparka-sparka-sparka! skulle vi skrika och sen skulle bebisarna sparka runt runt i bassängen bara för att ta en snabb paus när de skulle flyta lite på rygg och hålla i sig i våra tummar. En annan var en ung kille som verkade tycka det var lite pinsamt att vara där. Speciellt när man skulle sjunga. Dessutom verkade han inte riktigt veta var vi skulle göra. ”Vad ska vi göra nu då, tycker ni?” Eh, ja vi tycker väl att vi har betalat typ 1500 kronor för det här så kan du kanske ta din för stora våtdräkt, åka hem till ditt pojkrum och skicka hit en riktig instruktör nu!

Just nu känns det mest bara skönt att kursen är slut så jag slipper gå en halvtimme dit och en halvtimme tillbaka i snömoddet. Och det är väl kanske ett rätt talande betyg för kursen som helhet. Eller helt enkelt bara ännu ett bevis på hur lat jag är…

 

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Sparka Knytet, sparka!

  1. Barbasyster skriver:

    Hahahaha – roligt inlägg! Det är allt jag har att säga.

  2. Evasleva skriver:

    Jag tyckte också att babysimmet var överskattat. Inte för att alla var smalar än mig (vilket vissa var och andra inte, som det mest är) men för att vi inte lärde oss så mycket och att de var så jobbigt att ta sig iväg till kl9 på en söndag. Då vill man ju vara hemma, äta långfrukost och mysa. Vi hade ändå en och samma instruktär hela tiden. Trist att det var så många olika för er!

  3. Annasofia skriver:

    Vilket roligt sammanträffande, vi ska ha barn jag och min älskling, och vi kallar honom för Kotte. Så har jag dessutom tänkt tanken att ”nästa bebis kan vi kalla för Knytet när den ligger i magen”, alternativt Knyttet… Dessutom älskar jag varenda klädesplagg och liknande du visar bild på, bra smak du har! 😉 Har egentligen kollat mer på din gamla blogg än på denna men tänkte lämna min kommentar här så att du säkert får den.

    För övrigt beklagar jag verkligen din fars bortgång, hann läsa om detta och tyckte det kändes konstigt att lämna denna glada kommentar på ditt senaste, sorgsna inlägg – så jag scrollade ner lite..

    Från en annan pysslig bloggare.

Kommentera

