En julhelg senare

Nu är klapparna öppnade och kardemummakolan uppäten. Kotten är mycket nöjd med paketskörden och tur är väl det, för ungen fick en herrans massa grejer. Man kunde nästan tro att vår julafton var sponsrad av Pixar eller nåt, för det var Bilar både högt och lågt. Men tack och lov fick han också en vacker prickig servis, en stekpanna och en äggkartong till sitt lilla kök, så nu kan vi kryssa av båda ytterligheter av könsstereotyperna, eller nåt. Ni får, ursäkta jag har nog tappat språket här någonstans bland alla julklappssnören och kartongbitar.

För varje år som går märker jag också att jag blir äldre och äldre. Jag tittar fortfarande på Karl-Bertil, förstås, men Kalle såg jag bara bitar av. Jag blev mycket glad när tomten kom, men gladast blev jag nog ändå av att se Kotten när han presenterade sig själv och sina kusiner och glatt ställde upp och kramade tomten när han fick paket. Jag åt både rödbetssallad och flera olika sillsorter, men inte lutfisk, och dessutom ville jag inte byta en enda present. Eller jo föresten, en till Knytet. Men jag vet inte om jag törs. King Lear blir nog arg då…

Dessutom tycker jag det är mycket skönt nu när allting är över och vi sitter här i vårt nystädade hem med hela golvet fullt av nya leksaker och diverse vuxenjulklappar uppbackade och ställda i diskmaskinen. Det enda som behöver ordnas nu är en ny dator och så ska alla våra bilder räddas från den gamla, sen är vi tillbaka på banan igen.

Det här inlägget postades i Shoppat och fått. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till En julhelg senare

  1. Evasleva skriver:

    Det låter som en bra jul.
    Jag tycker också att det fortfarande är kul att få julklappar men visst har det blivit en viss förskjutning – vad lilla L får är viktigare i alla fall 🙂

  2. Hanna skriver:

    Julklappar är ett mycket trevligt påfund. Däremot är lutfisk julens stora mysterie (skit i andra mindre mysterier som den ljusa stjärnan och sånt…) varför envisas folk med att servera denna smaklösa, sladdriga rätt? Varför?

Kommentera

