mrs Pitepalt och dagens I-landsproblem

Vår dator är kaputt! Igår spillde Kotten ut ett glas vin (bara för att förtydliga, han drack inte, han välte bara ut ett av våra glas) över den och nu är den död. Det känns extra irriterande att vi bara förra veckan köpte en extern hårddisk för att kunna spara alla tusentals bilder vi tagit de senaste fyra åren och att den ligger kvar i sin förpackning oanvänd. Förhoppningsvis går bilderna att rädda, annars grinar jag. Men datorn är bortom hjälp.

Just nu sitter jag och skriver på Paltens nya jobbdator som man bara får använda under övervakning och om man har silkeshandskar, så de kommande dagarna kommer jag vara datalös. Hur ska jag överleva? Självklart inser jag att detta är ett I-landsproblem av rang, men ändock. Jag behöver en dator.

Nästa problem är vad för slags dator ska vi köpa? Paltens nya är en Mac och han behandlar den som om det vore en ny flickvän med många knep i rockärmen och slampiga underkläder. ”Den kan göra si och så och tryck inte, bara nudda och om du drar med två fingrar rullar den neråt och…” OMG, i all evinnerlighet! Och även om den verkar frän så känns det inte helt smart att köpa en dator för typ 10.000. För vem vet vad som spills över den härnäst?

Så vad ska vi köpa? Vad har ni? Tips och råd, tack!

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till mrs Pitepalt och dagens I-landsproblem

  1. Sarah skriver:

    Mac! Mac! Mac! Du kommer aldrig att vilja ha något annat 😉

  2. grenman skriver:

    jag är också macoman och har svårt att se att jag någonsin skulle gå över till något annat igen.
    Men om du inte vill lägga ner de summorna, en begagnad?

  3. Barbasyster skriver:

    Mac.

  4. Skolfröken skriver:

    Vi har skit-pc för att Magistern är snål. Förr hade jag en fin vit mac. Den var underbar! Jag hatar PC. Köp inte PC. Köp Mac!

    Jag vill också ha en mac. Vin sa du?

  5. Dr. Snuggles skriver:

    Mac

  6. Barbapung skriver:

    Macintosh

  7. Sara skriver:

    Kan bara tänka mig Mac, jag och min Mac….

Kommentera

