Sagt och gjort

För några minuter sedan gick Kotten in i sovrummet och stängde dörren och sen var det tyst. Oroväckande tyst. Men trots det, och trots att jag borde veta bättre gick jag inte in på en gång. När jag väl kom in stod han, med en väldigt oskyldig min, på stolen vid skrivbordet. Han hade letat fram min ask med knappnålar som jag förvarar vid min symaskin och hällt ut dem över skrivbordet och nu ägnade han sig åt att stoppa tillbaka dem i ett fack på symaskinsskyddet. När jag frågade vad han gjorde sa han ”bara mamma och pappa får ha dem” så han visste ju redan att han inte fick hålla på med dem.

Dessutom hade han lagt upp mina hantlar (ja, jag äger ett par hantlar. Faktiskt!) på skrivbordet och dem vet jag inte ens var han hittade, de används inte jätteflitigt här hemma. När jag frågade var han hittat dem lyfte han upp dem och sa ”jag tränar” och då kunde jag inte låta bli att skratta. För det första för att han såg så söt och rolig ut när han stod där med sina späda armar och försökte lyfta hantlarna och för det andra för att han sa att han tränade. Hur vet han vad träna är för något? Det är ju inte bara så att vi aldrig tränar, vi pratar inte ens om det.

Hela incidenten avslutades med att jag sa att han skulle vara försiktig så han inte tappade hantlarna på tårna och då sa han ”fan, vad gör jag”. Nu är det nog dags för middag tror jag…

Det här inlägget postades i Kotten. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Sagt och gjort

  1. Skolfröken skriver:

    HAHAHAHAHA! Ni måste ha världens roligaste barn!

  2. Hanna skriver:

    Hi, hi! Gulligt 🙂

  3. Stora M skriver:

    Träningsmedvetandet har han förstås efter moster! Jag är mycket stolt. Svärandet däremot, det har han då rakt inte fått från mig. Måste vara några illbattingar på dagis.

  4. Bella skriver:

    Hahaha, visst är väl barn för härliga?! Längtar efter att träffa er, nu har jag äntligen ikväll funnit tid att återigen läsa här sen jag sa att jag gjorde det ibland! =) Det är så rolgt att kunna läsa om vad ni gör när vi inte ses så ofta, och nu är det så länge sedan så jag skäms! Beroende på hur era planer ser ut så kanske vi kan ses något i januari? Jag hör av mig längre fram! Kramar i massor

  5. Evasleva skriver:

    Haha! Det var det roligaste jag läst idag. Tack 🙂

  6. Pulver-Eva skriver:

    Hahaha, finaste Kotten

  7. Barbasyster skriver:

    Träningsmedveten som mellanmoster är han som sagt, jag skulle också vilja svära mig fri från svärandet, och jag hoppas att vårt besök i lördags inte har något att göra med hans utökade vokabulär.

  8. Bratwurst skriver:

    Haha! Han är ju för härlig!!

Kommentera

