Motherhood, the dark side!

Nu har vi haft husarrest i tre dagar. Kräkset har lyst med sin frånvaro sen i tisdagskväll men Kotten har varit väldigt matt, inte druckit något, ätit ännu mindre och ibland har man fått byta en blöja som inte är utav denna värld. Palten gnällde och pep bara jag höll den ena en meter från hans ansikte ”jag kan ju bli sjuuuuuuk!”.

Idag hade jag ett inplanerat möte inne i stan och dessutom tänkte jag passa på att köpa en julklapp på Åhléns med en sån där 20%-lapp man får ibland. Kotten var hängig, men tyckte det lät kul att åka tunnelbana och medan jag var på mitt möte skulle han få hänga med moster King Lear något han också såg fram emot. Men jag tänkte att han måste ju äta någonting. Någonting litet. Igår lagade jag plättar i ett försök att få i honom något och tre sådana gjorde jag i ordning tillsammans med lite sylt och grädde och så ett glas mjölk med sugrör till. Det gäller att göra sig till ordentlig när man har en hängig matvägrare hemma. Mjölken sög han i sig ganska snabbt och sen petade jag väl i honom en och en halv plätt ungefär. Efter det ville han ha vatten. Det fick han, och sen kom allt upp igen. Rakt över bordet, sig själv, köksstolarna, babysittern som stod precis bredvid och en filt som låg på golvet.

Vad är väl en tur till stan och frisk luft? Vad är väl åsynen av andra människor och en pappmugg med köpkaffe i snövädret? Vad är väl en bal på slottet? This is motherhood, the dark side!

Det här inlägget postades i Kotten. Bokmärk permalänken.

12 kommentarer till Motherhood, the dark side!

  1. Bratwurst skriver:

    Buuuuuhu. Tråååk!

  2. Evasleva skriver:

    Usch och fy vad jobbigt det låter! Styrkekramar!

  3. Skolfröken skriver:

    Näe, fy fan. Det finns inga ord.

    Försökte komma på nåt bättre, men nej. Finns inga ord. Kräks är vidrigt. Husarrest med sjuka barn likaså. Tänk dock på att du slapp höra Absolute Christmas i vareviga affär.

  4. Hannah skriver:

    Stackars er! Skönt om du slapp att bli smittad i alla fall.

  5. Hanna F skriver:

    Ååh nej! Hoppas kräkåterfallet var en engångsföreteelse. Kräks är verkligen det värsta som finns, det kommer jag alltid att tycka trots att jag arbetar som sjuksköterska på en avdelning för personer med mag-och tarmsjukdomar. För nån timme sen kaskadkräktes min tvååring över mig, jag flydde in i duschen och så fick min man torka upp allt :o)

  6. Nocken skriver:

    Usch! Stackars er, det är verkligen vidrigt. Här har vi bekantat oss med en annan vidrig sak: springmask! Bytte blöja på Mini-Nocken och trodde han hade en liten konstig skinnbit i rumpan men helt plötsligt började den röra på sig! Har nu fått veta att det är mkt vanlig och kan jämföras med huvudlöss. Men de små rackarna lägger flera tusen ägg och kryper ut ur rumpan på nätter och sprider dessa så här har tvättmaskinen gått varm kan jag lova. Nytvättade sängkläder varje kväll! Det värsta är att äggen kan fastna på typ damm och så får man in det i munnen och vips så har man en liten marre i rumpan… Men det finns medicin som vi alla har tagit i förebyggande syfte… Det är roligt med barn – nästan jämt!

    • mrspitepalt skriver:

      Nej! Springmask är min mardröm, det verkar ju jätteläskigt! Får M-N någon medicin som tar dör på dem eller hur gör man? Stackars er!

      • Nocken skriver:

        Det finns receptfria tabletter på apoteket som man tar i en engångsdos. 1 tablett per 10 kg och du kan ju tänka dig hur lätt det var att få i honom två tabletter. Till saken hör att man får inte tugga dem för de är röda och kan färga tändena men vi var tvugna att krossa dem och lura i honom dem med saft men vi har inte sett ngt på tänderna. Sen är det bara att städa och tvätta allt hela tiden men jag vet inte i hur många dagar. Ska kolla med BVC imorgon. Sen tar man en ny dos om 2 veckor för att döda ev nya maskar som då har hunnit kläckas. Inget skoj är det iaf. Har hört att det kan vara ett h-e att få bort dem så vi får hålla tummarna!

      • mrspitepalt skriver:

        Ja, håll-håll!

Kommentera

