Nähä, inte den här veckan heller…

Tydligen ska mitt nya liv inte börja den här veckan heller. Inatt runt ett-snåret vaknade jag av att Kotten kräktes sin växa-säng full och resten av natten spenderades i ett virrvarr av lakantvätt, klädbyten och träning i att fånga upp spyor med en hink i mörkret. Nu är det morgon och träningen fortsätter.

Fast Kotten har bestämt sig för att han inte vill kräkas, speciellt inte i hinken. Så när jag sprang ner i köket för att göra iordning frukost som han sa att han ville ha kräktes han lite på golvet i stället. Dessutom får jag låtsas att Coca Cola är medicin för att få honom att dricka det. Jag häller upp lite på ett medicinmått och häller i honom och så säger han ”surt mamma, lite surt”. Det känns också extra roligt att Palten har utvecklingssamtal idag och inte kommer vara hemma förrän typ sju. Men om vi kan hålla ut tills i morgon kan vi titta på den här

Så det där med nytt nyttigare liv och motion känns inte som prio ett idag. Men om man ska se det från den ljusa sidan kanske jag också blir magsjuk och då borde jag ju gå ner i alla fall ett kilo eller två.

Det här inlägget postades i Kotten. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Nähä, inte den här veckan heller…

  1. Sarah skriver:

    Stackars familjen! Krya på er fort som attan!

  2. Evasleva skriver:

    usch, vad jobbigt! Hoppas han blir bättre snart coh att fler i familjen inte råkar illa ut.

  3. grenman skriver:

    stackars kotten. hoppas han blir bättre snart och att knytet slipper det (och även resten av familjen såklart)

  4. Hanna F skriver:

    Oj, stackars er! Låter som ditt nya liv får vänta lite. Hoppas Kotten mår bättre snart.

  5. Skolfröken skriver:

    Alltså, VARFÖR finns det inte vaccin mot magsjuka??? Jag förstår verkligen precis hur ni har det, det var ju vår verklighet för bara en vecka sen. Och kräks är verkligen det värsta jag vet. Ge mig allt bajs och kiss i världen- bara inte andras kräks!

    Jag gick ned två kilo nu när jag blev sjuk, så vi hoppas på samma för dig då 🙂

    • mrspitepalt skriver:

      Nu ser det ut som om jag inte kommer bli sjuk. Så jag sitter inne och tycker synd om mig själv och äter allt sött som finns i huset. Så kanske två kilo upp om jag har otur.

  6. Bratwurst skriver:

    Fy sablarns! Krya på er! Kramar

Kommentera

