Så många frågor, så få svar

Hela helgen har gått i familjens tecken. Paltens syster med familj har varit nere från Piteå och tillsammans med den andra systern och hennes familj har vi ätit, lekt och varit på Vasamuseet. Det blir ganska vilt när det är sju kusiner i åldrarna fyra månader till sju år. Därför sitter jag nu och tar igen mig med en kopp kaffe och ett chokladmuffins. Och om ni undrar hur det går med mitt nya nyttigare liv så kan jag säga att det undrar jag också. Det var höstlov och sen var jag förkyld och så har det bara rullat på och nu känner jag mig onyttigare än någonsin. Men imorgon är en annan dag som vi alla känner till, och kanske är det denna vecka som jag börjar om med mitt nyttiga liv. Igen.

Annars ägnar jag den mesta tiden åt att tänka på julen. Vad ska man köpa för julklappar? Vad ska julklappspappret ha för tema? När ska man köpa julgran? Vad ska jag köpa till Palten? Hur många julklappar är lagom till Kotten? Hur ska julkorten se ut? Ska jag någonsin kunna ta ett kort på Kotten och Knytet utan att det ser ut som om Knytet är förstoppad och Kotten håller på att äta upp honom? När ska vi julpyssla? Ska vi göra pepperkakshus? Vad ska jag göra för julgodis? När ska jag göra den andra omgången knäck eftersom jag har moffat i mig den första plåten framför ännu en säsong av Gilmore girls? Hur kommer mitt nya liv fungera under julhelgen? Ska jag kanske skjuta på alltihop och börja mitt nya liv i mellandagarna istället? Är det inte bättre med en helt ny fräsch start efter nyår? Kommer 2011 bli året när jag äntligen tar tag i det? Kommer jag någonsin ta tag i det?

Äsch, bäst jag skjuter lite på de många frågorna och myser med ännu ett chokladmuffins.

Det här inlägget postades i Navelskåderi, Träning. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Så många frågor, så få svar

  1. Sarah skriver:

    Ja jisses, livet är för kort för att banta bort en jul! Ät och njut. Lev och var glad. KRAM

    PS! Jag har börjat träna på Curves i Vällingby, och jag får ge bort gratis träning i december. Säg till om du vill ha!

  2. mrspitepalt skriver:

    Nej, banta bort en jul kan man inte göra. Julgodis är ju nästan det bästa med hela högtiden.

    Men Curves provar jag gärna på. Om du inte bara får ge bort en, då vill jag inte att du ska slösa bort den på mig. Det kanske inte blir så mycket tränat om jag känner mig själv rätt…

Kommentera

