Babysim

Om några timmar ska jag och Knytet premiärbabysimma. Det är väldigt viktigt med renlighet för det företaget som vi babysimmar hos. Det finns tydliga skriftliga regler om hur och var man ska vaska och tvätta sig och att bebisen ska ha rätt badbyxa och att föräldern ska ha badmössa. Både badbyxa och badmössa finns att köpa på plats för så och så sek.

Jag har redan köpt badblöjor till Knytet men nu blir jag osäker på om de väldigt regelstyrda babysimsnissarna kommer nöja sig med det, så jag har även packat med ett par av Kottens badbyxor som jag kan knyta på ovanför blöjorna ifall att. För egen skull ser jag väl inte jättemycket fram emot att ha badmössa. Jag anar att de man kan köpa där är snygga och tighta och gula. Ska man vara tvungen att ha badmössa kan man lika gärna gå all in. Så därför har jag köpt en sån här. När Palten såg den sa han ”Oj!! Eh… vilken eh… fin. Sen såg han mycket nöjd ut över att han inte skulle vara med och babysimma.

Så nu börjar jag fega ur lite. Tänk om alla andra mammor är såna där smala Bromma-mammor som väger lika mycket som ett av mina fläskiga ben och alla, ALLA har tighta, gula badmössor och så kommer jag där med mina fläskiga ben, min enorma blommiga badmössa och min runda bebis med farbrornamn och stora randiga Barba-badbyxor. De kommer ju mobba ut oss och tvinga oss bada i den extravarma delen av bassängen.

Varför måste vi ha badmössa? Är det inte lite väl elakt att kvinnor som redan nojar över sina postgravida kroppar nu även ska behöva fula till sig med badmössa? Visst är det bra att inte få hår i vattnet, men jag vet att andra företag har babysim i samma bassäng och de använder inte badmössa. Så nu ska vi alltså inte simma omkring i vårt eget hår, men väl i andras. Fräscht!

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Babysim

  1. Barbasyster skriver:

    Du kommer vara jättefin såklart. Snygg mössa, snygg rund rumpa och schyssta tuttar! Och som grädden på moset har du din runda bäbis med farbrornamn som accessoar. Håll ner Brommamammorna en stund under vattnet om de bitchar sig. You go girl!

    • mrspitepalt skriver:

      Tack! Runda saker kan jag absolut bidra med om det är sånt man letar efter. De andra mammorna var inte så brommiga, men smalare än mig var de ju förstås.

  2. grenman skriver:

    Hur gick det, vågade du ha fina badmössan, var det några andra trevliga mammor eller var det bara odd molly-mammor där?

  3. Hanna skriver:

    haha igen och jättefin badmössa, garanterat snyggare än hudfärgat!

  4. Christel skriver:

    Var köpte du badmössan?? Såå fin:-)
    Är i precis samma situation… Skall på det babysimmet på onsdag….behöver en badmössa desperat!

Kommentera

