Adolf.H does babysim?

Babysimmet gick bra. Vissa fördomar visade sig vara sanna. Alla andra mammor och den enda pappan hade köpt sina badmössor där. De var dock inte gula och blanka utan hudfärgade och matta. Varför ska man ha hudfärgad mössa? Det är ju inte snyggt med hudfärgat, det är väl delvis därför man klär på sig färgglada kläder. Det och för att människor inte ska kräkas när man går runt naken vid grönsaksdisken på COOP.

Vissa fördomar visade sig inte stämma fullt lika bra. De andra mammorna var ju självklart smalare än mig, men alla var inte supersmala Bromma-mammor. Ingen annan unge hade farbror-namn men de kastade inte badankor på oss när jag sa vad vi hette. Simfröken tyckte min badmössa var fin och en annan mammas bebis kunde inte sluta titta på mig när vi skulle sjunga någon sång om någon fisk eller båt eller vad det nu var.

Något som visade sig vara på exakt samma sätt den här gången som med Kotten var när simfröken sa att ”nu kommer säkert era barn bli ganska trötta efteråt. Kanske hinner ni inte ens in i duschen. Ofta sover de länge.” och ändå blev det inte så. Det stämmer inte på våra barn. Våra barn blir trötta en liten stund, typ tjugo minuter och sen vaknar de på affären och gallskriker ända tills vi har kommit hem. What’s up with that?! Varför får andra mammor barn som sover i arton timmer efter babysimmet och jag får barn som sover i tjugo minuter och sen är vakna hela dagen. Det är nu fyra timmar sen vi babysimmade och han har sovit sammanlagt en timme. Vem var jag i mitt tidigare liv, Hitler? Nej, då får man nog kolik-barn, jag var kanske bara någon av hans underhuggare. I mitt nästa liv hoppas jag på att få barn som sover hela nätterna och sen bara vaknar till en snabbis för att babysimma och sen bara sover vidare tills det blir kväll igen.

Jag är ledsen att innehållet inte var intressantare än så, rubriken verkar ju utlova något väldigt spännande. Men jag skrev ihop detta precis innan jag skulle hämta Kotten på förskolan, så det blev lite stressigt.

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Adolf.H does babysim?

  1. Hanna skriver:

    Haha vad underbart skrivet! Jag har inte tagit mig till babysimmet än, men när jag tar mig i kragen och börjar ska det bli mycket spännande!

Kommentera

