The exiting life of en småbarnsförälder

Knytet är förkyld vilket innebär att när han har tuttat nattens fjärde – femte tuttning klockan sex kan han inte somna om. Han bara ligger där och snörvlar med sin lilla, lilla näsa och till slut får jag bära ut honom i vardagsrummet och gå lös på honom med näsfridan. Han tycker inte det är jättekul, men just den biten tycker jag jag är ganska rolig, och eftersom han hållit mig vaken  halva natten och sen väckt mig innan gryningen tycker jag inte jättesynd om honom. Dessutom har har minne som en guldfisk så sekunden efter är han glad igen.

Nu är klockan strax efter sju och Kotten har också vaknat. Det är som att han känner i sömnen att jag inte är där och bara måste vakna. Vi hänger i soffan och tittar på Gilmore Girls, läser en pingvinbok och snart ska jag byta dagens andra blöja på Knytet. The exiting life of en småbarnsförälder

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till The exiting life of en småbarnsförälder

  1. Sandra skriver:

    Fast Gilmore Girls är ju fint, precis avslutat alla säsongerna. Finns inte mycket kul med att bli lämnad men en (kanske enda) är att man kan ligga i sängen och sträckkolla på serier.

  2. Skolfröken skriver:

    Å, precis sådär är det med småtjejerna också. De är jämt snoriga! Kollade också GG i morse 🙂

    • mrspitepalt skriver:

      Jag tror jag hade förtängt de där bebisförkylningarna. Näsorna är ju så små, hel omöjligt att göra något. Men GG var på dvd, inte TV.

  3. Hanna skriver:

    Vega kom på att man kunde dra i slangen till snorsugen häromdagen, gjorde inte saken lättare… Åh, underbara gg, kan lyfta vilken dag, eller gryning, som helst!

Kommentera

