Barn av sin tid

När jag var liten fick man höra berättelser om kottdjur och testbilds-TV. När pojkarna blir stora kommer jag och Palten antagligen gagga på om Super-Ted på Sköna söndag och My little pony. Kotten som nu är dryga två år sätter själv på dvd:n, byter film och stänger av och sätter på TVn. Han vet hur man svarar i mobiltelefon och åker gärna tunnelbana. Dessutom härmas han ju alltid och häromdagen hörde jag honom säga orden ”jag ska gå in på fejsbook”. Var ska detta sluta?!

Det här inlägget postades i Kotten, Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Barn av sin tid

  1. Skolfröken skriver:

    Hahahaha! Shit vad skillat att kunna sätta på dvd:n! Skolbebisen kan plocka ut konvoluten ur plastfodralen på dvd:erna men det är ungefär det. På sin lilla dvd kan hon dock trycka igång filmerna om de kommit till menyn.

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, alltså han kan sätta igång den och sen kan han ta in och ut skivorna, men själva sätta på:andet får jag ägna mig åt… eh, det där lät konstigt, men du fattar. Men ta ut konvuluterna är också en skill som Kotten har. På en film är det även lite borttuggat i ena hörnet.

  2. Sandra skriver:

    Min femåriga systerdotter kan fler poser än tjejerna på Top Model, så fort en kamera kommer fram sätter hon handen på höften, ler o kollar lite under lugg. Lite sjukt det med.

  3. Barbasyster skriver:

    Om han börjar uppdatera sin status snart kan det nog kännas lite spookey…

    • mrspitepalt skriver:

      Med tanke på hur många bokstäver han lärt sig är det nog inte långt kvar tills han läser och skriver och då är det Kotten Povel Ramel Pitepalt som skriver kramiz och gör konstiga haj-smilies.

  4. Snäckan skriver:

    Moahhaaha fast lite skrämmande är det samtidigt.

    Simon är en liten fena på att leta sig lååångt in i min iphone. Fattar inte att han lyckats memorera hur han ska ta sig till bolibompa på svtplay bla för han kan ju inte läsa än….

    Kram

Kommentera

