Grå och trist all over

Jag är på jakt efter en overall till Kotten, men eftersom de mer erfarna och smartare mammorna köper sina vinteroveraller i juli är utbudet smalt. Jag kan dock inte bara skylla på de bättre mammorna, de dåliga affärerna är framför allt skyldiga. Ämnet är uttjatat, men aktuellet.

Varför, varför, varför är alltid pojkkläderna i så tråkiga färger? Flickvoverallerna är alltid i rosa, vilket kanske inte heller är så kul om man inte gillar rosa. Men rosa är ändå en glad färg. Pojkoverallerna är i svart, marinblått och mörkblått. Ibland kanske det livas upp med en revär i en annan blå färg, vill de vara riktigt tokiga har de lagt till lite grönt, men det är ovanligt. Det finns ju roligare nyanser av de klassiska ”pojkfärgerna” men de används aldrig. Det är bara mörkt och grått och trist. Varför ska pojkar vara gråa och trista och flickor vara glada och blommiga? Kan inte pojkar få vara trista och blommiga eller glada och gråa ialla fall?

Var har ni köpt era overaller?

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

11 kommentarer till Grå och trist all over

  1. Snäckan skriver:

    Åh jag håller med. Sk pojkkläder är så grymt tråkiga och det är inte lätt att hitta ”gladkläder” till killarna. Jag handlar väldigt ofta på Villervalla som jag verkligen tycker har fina kläder i glada färger som passar BÅDE killar och tjejer. Dessutom går det bra att mixa och matcha deras kläder lite hur som helst. Nu har de också börjat med ytterkläderi fleece och varmare kläder men inga overaller tror jag. Me and i har också roligare kläder som oftast inte är könstypiska. Annars har väl polarn ibland lite gladare färger. Men som sagt, det är inte lätt.
    Lycka till!

  2. Hanna F skriver:

    Jag har köpt en tråkig svart overall på Lindex, de är bra kvalitet på och inte alltför dyra, men jag håller med svart är trist!!! Man får väl piffa upp med färgglada mössor, vantar och halsdukar.

  3. grenman skriver:

    ibland, bara ibland har jag lite för lite att göra på jobbet.
    här skulle kotten synas iaf http://linuslotta.com/se/kille-liten/me-too-100157/rockie-wholesuit-6021-100/

  4. grenman skriver:

    haha nej det kan jag förstå. måste vara svårt det där.

  5. Skolfröken skriver:

    Vi har köpt våra på Kappahl. Skitbra kvalle! Förra året hade hon en turkos och i år en röd. Finns även grön, svart och lila.

  6. Karin skriver:

    Jag har köpt den nuvarande, vilket innebär en höst/våroverall som klarar typ -10… på blocket. Märket Lassiteck, finskt, som tydligen skulle vara iprincip lika bra som reima bara 1/3 av priset. Billig var den väl men lika bra som reima, inte alls. Den är iaf grå med limegröna och klarblå revärer på armar och ben. Jag tycker den är mycket snygg om jag får säga vad jag tycker 🙂

  7. Vi var också sena och det var så utplockat. Så vi kom hem med en svart (med lite limegrönt) Didriksson från Team Sportia till vår tjej. De hade en fin turkos och en grön, men de fanns inte i rätt storlek. På alla adra ställen var det rosa/rött till tjejer eller svart/grått/marinblått till killar.
    Jag tänkte att jag får pigga upp den svarta med färgglada mössor och vantar.

Kommentera

