Attjo, prosit!

Förra veckan var det höstlov för Palten och för mitt nyttiga liv. Nu är det dock back to school och promenader. Men jag är dunderförkyld. Snorig, hostig och ont i halsen. Ska man motionera då? Jag förstår att vissa av er kanske inte tycker promenader räknas som motion, men om man har kondition som mig är det värsta träningspasset. Jag sitter här och velar mellan att gå mina 10.000 steg i ett strek eller att gå två kortare promenader i samband med att jag hämtar och lämnar eller att bara hämta och lämna och sen sitta inne och tryka och suga på en halstablett. Men jag har inte bestämt mig än hur det blir. Det känns ju som lite antiklimax när man tänker att nu startar jag om igen och så blir det plattfall. Men min tunga, snorfyllda skalle känns jobbig att släpa runt på i flera timmar. Pust!

Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Attjo, prosit!

  1. Hanna F skriver:

    Jag tror inte man ska köra värsta träningspasset om man är förkyld. Har man en infektion i kroppen och tränar kan man få infektion i hjärtmuskeln eller hjärtsäcken, har jag för mig i alla fall. Det kan man bli rätt dålig av. Du kan säkert gå två kortare promenader i samband med hämtning och lämning på dagis. Det kan ju vara skönt att komma ut lite trots att man är förkyld. Hoppas du kryar på dig snart!

  2. Barbasyster skriver:

    Har du ont i halsen ska du nog ligga lite lågt.

  3. Hanna skriver:

    Promenera är helt klart att motionera. Det räknar jag det som och då gör jag det släpandes på en mops som man måste peppa med att säga ”leversnitt” eller ”köttbulle” hela vägen och ve mig om det inte blir belöning när vi kommer hem, en mops glömmer inte matlöften!

Kommentera

