Så lite tid, så många frågor

Vi tittar på Sveriges skönaste familjer och frågorna bara väller fram. Har dessa människor ansökt om att få vara med i programmet? Hur kan man tycka att man själv är en av Sveriges skönaste familjer? Varför har hon häxmamman någon konstig frisyr med lila slingor ibland? Är det fjärdrar hon har i håret eller en dunboa eller vad? Hur otäck är inte familjen von Trapp? Speciellt den minsta pojken, och här skrev jag från början något som var så elakt så jag var tvungen att censurera mig själv.  Och mamman, hon måste ju vara hög eller? Är de med i programmet för de tror att det ska bli deras stora breakthroug? Vad såg paret bindestreck hos varandra? Är jag hemsk nu som sitter och dömer dem?

Jag är en dömare, det är bara att inse. Men jag skulle inte ansöka till ett program som heter Sveriges mest dömande familj. T’änk bara vad folk som tittar skulle störa sig på en…

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Så lite tid, så många frågor

  1. Barbasyster skriver:

    Easy now tiger! Jag har inte sett programmet ännu men det låter ju otroligt underhållande. Tänk vad trist om man själv skulle vara med. T.ex igår när vi satt fyra personer runt köksbordet och klippte i tidningar och klistrade på en skokartong. Just den episoden kan ha visats i En annan del av Köping iof.

    • mrspitepalt skriver:

      Fast tänk bara, tre barn som sover i samma rum och sen en vild kusin som kommer och hälsar på ibland och biter dem och slår dem med hörselkåpor. Det är bra underhållning. Sök till nästa säsong!

  2. Snäckan skriver:

    JAg tittade en liten stund men sen bytte jag kanal raskt. Inte ett program för mig och nästan i klass med kungarna från Tylösand…urk!

  3. Fröken pyssel skriver:

    Haha! Jag tittade också en stund och hade ungefär samma frågeställning 😀

  4. Skolfröken skriver:

    Mohahahaha, du är precis lika elak som jag 🙂 De är helt galna. Det bara kryper i kroppen när jag ser deras Sound of Music-stil.

Kommentera

