Fina människa!

När jag berättar om något jag läst på bloggarna jag följer brukar jag säga ”min bloggkompis sa si eller så…” eller ”det där hände min bloggkompis också…” Det känns lite som om man går på mellanstadiet och har en brevkompis man inte känner, men med vissa bloggare känns det lite så. Man har kanske inte träffat dem IRL, men man har ”känt” dem i flera år och följt dem i med och motgånger, om än på nätet. I och med mitt bloggande har jag alltså stött på en massa härliga människor. De är inspirerande, coola och bra på alla sätt. Trots det blev jag ändå idag glatt förvånad på grund av en av dessa människor.

Jag och pojkarna hade fått ett tjockt kuvert i brevlådan när vi kom hem från affären och eftersom det var ett företagskuvert så tänkte jag att det kanske var en present man får när man fått barn, för några månader sedan fick vi en liten bok av Handelsbanken till exempel. Jag öppnade kuvertet och hittade en mjuk skallra i form av Knytets första bokstav och en bok som hette Alla döda små djur. För en tid sedan skrev jag i ett lösenordsskyddat inlägg om en familjemedlem som är sjuk och som jag av hänsyn till personen inte ville skriva om här och det var därför så otroligt passande innehåll i kuvertet. Jag var så inställd på att presenten kom från ett företag så jag tänkte fortfarande att det måste vara en slump, så korkad är jag. Men sen hittade jag också ett fint brev i kuvertet och det förklarade allt.

Bästa Snäckan som aldrig missar att kommentera ett inlägg med glada hejarop och kloka stödjande ord hade skickat det fina brevet. Jag är fortfarande lite chockad över att man kan vara så omtänksam och snäll. Att ta tid från sitt upptagna schema som heltidsarbetande tvåbarnsmamma, fru och simlärare för att köpa fina passande presenter, skriva ett brev och posta till en person man aldrig träffat i verkliga livet. Det är beundransvärt. Tack Snäckan! Jag är glad att du är  min bloggkompis.

Det här inlägget postades i Shoppat och fått. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Fina människa!

  1. Barbasyster skriver:

    Fin Snäcka! Jag bugar och beundrar dig. Respekt. Hälsningar mrs Pitepalts barbasyster.

  2. grenman skriver:

    Vilken snäll snäcka och vilken fin bloggvän du har!

  3. Snäckan skriver:

    Nämen, nu blev jag alldeles tårögd här på morgonkvisten. Tack för fina ord som gick rakt in i hjärtat och jag är glad att våra bloggvägar korsades och fortsätter slingra sig bredvid varandra.

    Men visst är det ett märkligt fenomen just det där med bloggkompis. Andreas tittar ibland på mig som jag kommer från yttre rymden när jag berättar om något som hänt någon av mina bloggvänner. Fast han blev också lite rörd när han läste ditt inlägg och vem vet kanske gick det upp ett ljus för honom.

    Tusen kramar!

    • mrspitepalt skriver:

      Palten brukar reagera på samma sätt ungefär, men han blev också väldigt rörd av dina presenter och brevet så kanske båda han och Andreas har fått lite mer förståelse för fenomenet nu.

      Tack igen.

  4. Evasleva skriver:

    Vad fint!
    och vilka superbra presenter till er.

  5. Hanna F skriver:

    Ja oj vilken fantastiskt fin människa och vän Snäckan verkar vara. Underbart att det finns såna människor där ute i världen.

  6. Skolfröken skriver:

    Vilken fin present! Bloggvänner är fantastiska. Tänk vilket stöd man får av människor som man aldrig mött!

Kommentera

