Extreme home makeover

Igår inleddes vår sovrumsrenovering. På grund av detta är vardagsrummet fullt med pryttlar. En bokhylla, alla böcker från bokhyllan i lådor, ett litet bord, en spjärlsäng och två IKEA-påsar med diverse krafs. Vi sover i arbetsrummet som nu är fyllt till brädden med en dubbelsäng, en utdragssäng, ett skrivbord och två trådbacksförvaringar med kläder. Det är lite mysigt men också en smula klastrofobiskt.

Kotten har varit väldigt spänd inför den här renoveringen. Han var gladeligen med och flyttade sängar i går och pratar mycket om att han ska måla rummet grönt, jag får måla lila och Palten får måla med blått. Han fattar inte riktigt det där att alla kan måla med samma färg, jag tror han tänker sig att vi ska måla väggarna med tuschpenna. Men i natt verkade han vara lite mer tveksam till renoveringen och framförallt den nya, trånga sovplatsen.

Han vaknade runt två och sedan var han vaken. Han skulle inte ha täcke ”jag parkar på täcket!” sa han argt. Han ville ha strumpor och de trillade bara av hela tiden. Han ville inte att jag skulle sjunga vaggvisor ”inte du sjung mamma!” och han ville hålla i mig hela tiden, mig eller Knytet som därför inte heller sov utan tuttade nästan konstant. Runt fyra gick Palten upp med honom och sedan låg de i soffan och tittade på Toy Story och Mumin innan de somnade och sov några timmar. Vi hoppas att han inte kommer ha denna sovrutin hela tiden när vi renoverar för då måste det bli en väldigt snabb renovering. Supersnabb.

Det här inlägget postades i Kotten, Radhuset. Bokmärk permalänken.

14 kommentarer till Extreme home makeover

  1. Barbasyster skriver:

    Det kan ju vara en morot till att renovera mer och att inte inte renovera mer. Mumin runt tre på morgonen kan ju få den mest renoveringslessa att raska på ändå liksom.

    • mrspitepalt skriver:

      Vi får väl se hur lång tid det tar. Palten verkar ägna den mesta tiden åt att oroa sig över att betongen ser lite väl blå ut och undra över var alla olika kablar tar vägen.

      Jag gillar ditt nya jobb. Du verkar ha så mycket tid att läsa min blogg 🙂

      • Barbasyster skriver:

        Hehe ja jag är väldigt uppdaterad med det mesta som sker på internet. Nu måste jag lära mig hur man laddar upp en bild på vår blogg bara, men det kan jag ägna nästa vecka åt.

  2. Barbasyster skriver:

    Heter det inte blåbetong förresten?! Jo det tror jag alldeles bestämt.

    Fast nu googlade jag på blåbetong och det är säkert inte det ni har. Inte alls.

  3. Evasleva skriver:

    Lycka till! HOppas att det går smidigt och snabbt 🙂 Skulle vara spännande att se det rum Kotten tänker sig…

  4. Pulver-Eva skriver:

    Har du varit inne på Englas blogg på sistone? Vad tycker du om namnen?

  5. Snäckan skriver:

    Renovering är apjobbigt. Speciellt när man måste bo och fungera i eländet. Hoppas det blir en snabbt avklarad historia och att ni sen kommer att sova som i en dröm!

    Förresten, är ni klara med hallen?

    kram

    • mrspitepalt skriver:

      Vi hoppas att det går snabbt som vinden. Men den där hallen som skulle vara klar innan Knytet 3,5 mån föddes är ju fortfarande inte helt klar så… Det är lite snickerier som ska målas och lister som ska målas och sättas upp. Man kan ju leva som det är nu, men det vore skönt om det blev klart någonsin. Men det känns som om man inte kan klaga så mycket när det är Palten som gör allt. Han målar, jag tuttar.

Kommentera

