mrs Pitepalt tycker om promenader i regnet och kitschiga fåglar

Idag känner jag mig extra duktig eftersom jag gått alla 10.000 steg trots att det regnar och är grått och blåsigt. Ett bra tips när man vill gå långt, gå lite vilse och när du väl är hemma har du gått väldigt, väldigt långt.

Nu väntar jag på en reparatör som ska komma och laga vår persienn i sovrummet. Det känns alltid märkligt när man har främlingar i ens hem som lagar saker. Borde man stå och kallprata med dem? Borde man bjuda på kaffe? Borde man klara av saker själv och inte vara tvungen att betala främlingar för att fixa saker i hemmet?

Men jag borrade faktiskt hål i väggen i vardagsrummet som har en tegelgrund. Tegel är väldigt svårt att borra i för er som inte vet, jag gjorde det alldels själv och Palten fick stå bredvid och hålla i Knytet och titta på. Hade jag ägt ett par blåbyxor hade jag haft dem på mig. Men nu är det borrat och pluggat och skruvat och så har jag hängt upp den här kitchiga tavlan som jag köpte på loppis i somras. Den passar så bra ihop med våra fina Lotta Kühlhorn-gardiner från IKEA.

Det här inlägget postades i Radhuset, Shoppat och fått. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till mrs Pitepalt tycker om promenader i regnet och kitschiga fåglar

  1. Sarah skriver:

    Ljuvlig! Vilken jättefin tavla! Du är en så flitig bloggare att jag inte hinner med att kommentera 😉 Hoppas allt är bra med er, under omständigheterna. Det är konstigt hur livet går sin gilla gång, mitt i det ofattbara. Och det är väl kanske tur det.

    Hursomhelst – ni verkar verkligen ha ett fint hus. Roligt att få ta del av!

    • mrspitepalt skriver:

      Tack! Ja, livet kör på i sin vanliga takt oavsett vad som händer, och tur är väl det. Huset kan nog bli fint, just nu är det mest stökigt. Men vi trivs ändå.

  2. Fröken pyssel skriver:

    Det tyget från ikea är verkligen underbart fint! Vilka finfina pippiflaxer du har som bakgrund på din blogg, ursöta!

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, hela den serien är jättefin! Och fåglarna vet jag inte var jag har hittat, jag har nog stulit dem någonstans är jag rädd, men jag minns inte var.

  3. Snäckan skriver:

    Heja dig som borrar i tegelväggar och simsalabim så har ni ju något på vardagsrumsväggen ju!

    Det är märkligt det där med hantverkare. Jag står också alltid och funderar på om jag ska fråga om de vill ha kaffe men sen fegar jag alltid ur. Moget, eller hur!?

    Kram

  4. Barbasyster skriver:

    Bra promenerat fru Palt! Tur att du hittade hem. Du och H kan väl promenera lite oftare, då kommer du få ihop Jättemånga steg!

Kommentera

