Konsten att skjuta upp saker

Innan Knytet föddes sa Palten att han skulle göra klart vår hall. Det ärr bara lite kvar att måla och sen är det klart, men Knytet blir tre månader idag och hallen är och förblir omålad. Eftersom det här projeketet inte är helt färdigt än har Palten lämnat kvar en massa verktyg och målargrejer i garderoberna i gästrummet på övervåningen och jag har inte heller gjort så mycket åt det. Men jag har gått och stört mig på det. Speciellt eftersom sängkläderna och handdukarna som vanligtvis ligger i skåpet nu ligger i en kartong i sovrummet. Det är farligt att förvara saker i kartonger. Man packar sin lilla kartong och ställer den på ett bra ställe med tanken att den här rensar jag sen och sen går det ett år och kartongj-n är fortfarande kvar.

Därför har jag idag fått Palten att rensa garderoben. Jag försökte först, men insåg snart att jag inte har den blekaste var alla hans pinaler och målarpryttlar ska ligga. När vi har avklarat det ska jag nog få honom att sätta upp ett par tavellister, en lampa och en tavla av bara farten. Vi har nu bott i vårt hus i över ett år och vardagsrummsväggarna är fortfarande kala. Anledningen till att det dröjt är delvis för att jag är dam så jag kan inte sånt. Eller rättare sagt, för att jag är lat och gift så jag låter Palten göra det, och Palten bryr sig nog inte så mycket. Eller så gör han det men är också lat om jag inte skäller på honom. Men nu ska det äntligen bli av. Vänta några år till så har vi nog målat om sovrummet också. Kanske.

Det här inlägget postades i Radhuset. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Konsten att skjuta upp saker

  1. Snäckan skriver:

    Usch ja, ibland är det rackarns svårt att nå ända in i mål när man håller på att renoverar. Man tänker, liksom Alfons, ”jag ska bara” och så blir det alltid det där lilla kvar.

    Helgen spenderade jag åt att göra mig av med många sådana där oavslutade projekt och det känns så BRA!!!

    Hoppas dina handdukar befinner sig i garderoben där de hör hemma numera 😉

    Kram

    • mrspitepalt skriver:

      Skönt att bli klar med såna projekt, jag är avundsjuk. Men handdukarna ligger i alla fall på sin plats nu. Första steget avklarat!

Kommentera

