Frukt är också godis, eller?

Första dagen på mitt nya liv. Jag har gått 8000 steg. 10.000 var målet, men det är långt för er som inte visste det. Jag känner mig dock lite besviken. Hade inte Knytet vaknat och varit hungrig, vilket i och för sig är förståeligt efter en och en halv timme, hade jag nog gått 2000 steg till på ren vilja. Men jag tänkte ta en extra lång omväg för att hämta Kotten sen. I vanliga fall tar det typ fem minuter att gå dit, så det blir nog en väääääldigt lång omväg.

Dessutom äter jag min favvolunch men minus fetaost, så det måste väl vara lite nyttigare. Jag tänker inte köra Anna Skipper-nya livet där man får suga på ett korngryn om man är sötsugen. Man måste ju kunna leva nästan som vanligt. Men jag köpte på mig en herrans massa frukt lite nyttigare än godis i alla fall.

Men igår kom Palten hem från sin jobbresa och hade med sig dessa och jag vet inte riktigt hur de ska passa in i det nya livet.

Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Frukt är också godis, eller?

  1. Sarah skriver:

    Oj, vad du är duktig! Ser ju jättegott ut.

    Jag får ju dina nya inlägg på min mail, och en gång skulle jag kommentera – men så gick det inte. Det var lösen-skyddat tror jag. Kan man få ett lösen av dig, eller är det bara för folk du känner irl?

  2. Snäckan skriver:

    Frukt är gott. Väldigt gott. Något jag faktiskt saknar mest nu när jag kört lchf ett tag. Fast jäklar i min låda vad det ger resultat så jag kör på ett tag till.

    Kram

    • mrspitepalt skriver:

      Ja jag har förstått att lchf är bra, men jag är nog för vek. Jag gillar bröd och pasta. Men sen om något år när jag fortfarande inte gått ner allt, då kanske.

  3. Hanna skriver:

    Om frukt är godis så måste ju godis vara frukt, så har jag alltid resonerat:) Förresten, bara glad över att ha hamnat på din länklista:). Ha det fint!
    Kram

  4. Nja, frukt är förvisso gott, men godis är det ju inte 😉

Kommentera

