Fäll ner pengen och landa!

Idag har vi lunchat med främlingar, trillat i trappan och hittat en ”peng”. Det har varit en innehållsrik dag.

Min mammagruppsträff var trevlig och efteråt gick jag och två andra mammor och åt lunch i två timmar. Vi pratade lagom mycket om barnen och jag sa bara ”med Kotten var det så här…” fyrtioelva gånger.

När jag hämtat Kotten gick vi hem och tränade på att kissa på pottan. Härom dagen kom jag på att Kotten skulle få sätta ett klistermärke på pottan varje gång han uträttade, och helt plötsligt tyckte han det var jättekul att sitta på pottan. Så kul att han hoppade hoppsasteg när vi skulle gå ner till undervåningen varpå han snubblade och ramlade ner för nästan halva trappan. Det gick dock bra. Han är tålig.

När jag lite senare skulle byta blöja på Knytet hjälpte Kotten till. Och med hjälpte till menar jag trummade på Knytets mage och sprang runt oss snabbt, snabbt och varje varv närmare och närmare Knytets huvud. Efter några varv började han peka på något han hittat, ”en peng, en peng!”. Jag tittade och tittade för att hitta slanten som han upptäckt, men ganska snart förstod jag att det han pekade på inte var någon peng. Han pekade nämligen mot Knytets skrev, strax under där kisset kommer ut. ”En peng, en peng!” 

Som sagt, en innehållsrik dag.

Det här inlägget postades i Knytet, Kotten. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Fäll ner pengen och landa!

  1. Sarah skriver:

    Hahaha! Gud vad ungar är roliga! Jag gick i en mammagrupp för mammor som redan hade barn sedan tidigare, det var bra. Man kunde prata om syskonrelationer och sånt man funderar på när nr. 2 dyker upp. Men jag är säker på att du inte babblade för mycket om Kotten – det är skönt att lyssna på någon med erfarenhet. Tycker jag iaf. 🙂

    • mrspitepalt skriver:

      Det låter som en bra mammagrupp. Jag tror inte det fanns någon sån, eller så blev jag bara inte erbjuden det. Men än så länge verkar de inte vilja kasta gamla blöjor på mig när jag börjar prata. Jag har ju i och för sig bara träffat dem en gång, så…

  2. Evasleva skriver:

    på mina barnvagnsvandringar med friluftsfrämjandet var det flera som hade barn sedan tidigare. Jag tyckte att det var bra! Då var det inte bara oroliga förstabarnsmammor som ojade och oroade sig utan härdade ultramammor som kunde säga – Allt är normalt! på ett övertygande sätt 🙂 Jag är säker på att du är en sån!

  3. Snäckan skriver:

    Klistermärken på pottan rules! Det var den ”metoden” vi körde med Simon och det funkade utmärkt. Vi körde förresten 1 klistermärke för nummer ett och två klistermärken för nummer två. Vem gillar inte att se ”bevis” på sin framgång liksom?

    • mrspitepalt skriver:

      Kanske kan vara något att prova. Numera går nr ett bra men nr två lyser med sin frånvaro. Eller så hamnar det i kalsongen, och det vill man ju verkligen undvika…

Kommentera

