It’s a beautiful day!

Idag firar jag och Palten nio år tillsammans. Det gjorde vi genom att rensa i trädgården, Palten och Kotten åkte och slängde fem soppsäckar med illaluktande junk och ruttna persikor från persikoträdet, storhandla, tvätta, diska och rensa och sortera i hobbyrummet. Jag hade mjukisbyxor och raggsockor på mig hela dagen. Palten köpte en blomma till mig när han var på Coop, men sen glömde han den i kassan. Eller så säger han bara att han gjorde det…

För några år sedan hade jag nog varit missnöjd med dagen. Förväntat mig fin middag och present, hoppats att dagen skulle bli så där Notting Hill-romantisk som det aldrig blir i verkliga livet. Men nu känns den helt perfekt. En härlig dag. Kotten var glad nästan hela tiden, jag känner mig så där lätt och befriad som man gör när man rensat och sorterat rent ett helt rum, vi åt köttfärsbiffar med hemlagad svartvinbärsgelé till middag och Knytet skrattade nästan för första gången. Precis som en årsdag ska vara.

Betyder detta att jag är vuxen på riktigt?

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till It’s a beautiful day!

  1. Skolfröken skriver:

    Det låter som en perfekt dag!

  2. Evasleva skriver:

    Jag tycker också att det låter fantastiskt! Men ja… lite vuxen kanske 🙂

    Jag insåg, i mjukisbyxor, i lördagskväll att gå ut på krogen var det sista jag ville göra. Efter middag, en folköl och lite mörkchoklad framför en film gick jag och lade mig kl. 21 och jag var så nöjd med dagen 🙂

  3. grenman skriver:

    ”it´s such a perfect day”

  4. Sandra skriver:

    Förstår precis känslan, har samma när jag fixat hemma eller om min pojkvän både lagat mat och diskat. Är något fint det där, kanske kan kallas vardagsromantik?

  5. Snäckan skriver:

    Men det är väl härligt när man inser att livet har förändrats och att man gillart!

    Grattis till er förresten!

Kommentera

