Snart så…

Idag var jag på stan med Kotten och Knytet och jättevagnen. Vi åkte tunnelbana ner på stan men på hemvägen gick vi och gjorde en liten avstickare till Observatorielunden och det är mer tydligt än någonsin, jag måste börja träna! Och så måste jag skaffa ny frisyr. 15 kilos övervikt, extra varm på grund av amning och hormoner och pannlugg, ingen bra kombination. Något måste göras.

När vi var i lekparken såg jag en mamma som hängde knäveck medan hennes två döttrar tittade på alldeles imponerade. Själv hjälpte jag Kotten att klättra upp i en hög klätterställning och fick ryggont. Det är inte så det ska vara. Jag vill också hänga knäveck,  busa, springa runt och hoppa jämfota utan att bryta lårbenshalsen.

Så nu börjar jag, Jag dricker kaffe och äter inte upp den där ensamma Mumsmumsen som ligger och blänger på mig ute i köket. Jag måste ju spara mig till fredagsmyset…

Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Snart så…

  1. Evasleva skriver:

    Jag vill också vara en mamma som hänger knäveck!
    Jag är i alla fall inte en mamma som började klaga på att sitta på golvet efter 15 min på babymassagen. Yogan har väl gett något i alla fall 😉

  2. Skolfröken skriver:

    Jag går på pyttedans med Skolbebisen på lördagar. Detta innebär att man hoppar några gånger, leker att man är hästar och sen rockar med rockringar. Efter detta är jag genomsvett och måste ta igen mig resten av dagen. Djupt tragiskt!

  3. Sarah skriver:

    Vi kan göra sällis… Jag är väl inte heller i mitt livs bästa form, och nu är min minsta 1 & 1/2 så jag kan väl inte skylla på honom längre… 😉

Kommentera

