Vasaparkspuckot

Efter bilhämtning och tunnebanetur (vilka båda gick jättebra, Kotten morsade på verkstadsnissen med orden ”hej bildoktorn!”) är vi nu inne hos Blonda-My och Idolen. Idolen har nog blivit tillsagd av King Lear att hjälpa mig om pojkarna trilskas för han har kommit sättande så fort Knytet piper och frågat om jag behöver hjälp. Fina, stora tonåring! Jag minns när du var tre äpplen hög och vi tittade på Tarzan om och om igen och dansade tryckare när du skulle sova. Nu är du allt jag önskar att mina pojkar ska bli när de blir stora. Cool, snäll, sjunger och spelar musik, tycker om att gå i affärer och uppskattar humorn i en bra blottning.

Vi passade också på att gå till Vasaparken en leka en stund och förutom att brottas med två miljoner piffiga innerstadmammor såg vi en pappa som, om jag får vara fördomsfull, nog inte är pappaledig. Eller så har han helt enkelt inte lärt sig lekparks-vett och etikett. Trots att de har åtta småbarnsgungor där var det helt fullt och till och med så att folk stod i kö. I en av gungorna satt den här pappans barn som var runt året. Pappan själv satt på huk och pratade i mobiltelefon och barnet satt i gungan utan att den var i rörelse. Efter att ha pratat klart, vilket tog i alla fall fem minuter efter att vi kommit dit, gick pappan till vagnen och hämtade en burk fruktpuré som han sedan började mata sitt barn med. Medan ungen satt kvar i gungan!

Jag hade Knytet i Babybjörn och en grinande Kotte som väldigt gärna ville gunga, men jag var för mesig för att säga något. Vet inte varför så här i efterhand. Men efter bara någon minut gick en annan mamma fram och pratade med pappan. Han tyckte själv att det var svårt för honom att flytta på sig eftersom han hade sin sked, sin fruktpuré och sitt barn och om barnet åt i vagnen så blev det ju kladdigt där. Till slut sa mamman att det nog fanns barnstolar och pappan gick. Men hallå! Vem gör så? Hur kan man inte märka att det står fyra barn med tillhörande förälder och väntar på att få gunga? Och varför mesade jag ur och sa inte ifrån? Bäst jag går dit imorgon igen och hoppas att någon annan beter sig som ett pucko…

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Vasaparkspuckot

  1. Skolfröken skriver:

    Å vilken mupp! Och jag som nyss skrev om idioter i lekparken, det måste vara ödet 🙂

  2. Johanna skriver:

    Du, om det är någon tröst så hade nog jag också mesat ur… Men jag blir tokig på såna som ”men vadå, klockan ställs väl efter mig och mitt barn”?

    Och, bra jobbat med tunnelbana och bilhämtning! 🙂

  3. Hanna F skriver:

    Ja man slutar aldrig att förvånas över brist på vett i lekparkerna, läste precis skolfrökens inlägg om terroristerna i deras lekpark. Jag är också för mesig för att säga till, men ska försöka ändra på det!

  4. Snäckan skriver:

    Föräldrapuckon finns det många av. Tänk att man är så perfekt själv ;-)!

Kommentera

