Mon dieu!

I helgen ska King Lear vara på bokmässan så vi ska vara barnvakt åt Blonda-My och Ålle-bålle. Eller barnvakt och barnvakt, de är ju 10 och 13 så det blir mer som att umgås och sova över. Ålle-bålle är riktig tonåring nu, ute på kvällarna, åker longboard och hänger på stan, kanske borde han få ett nytt smeknamn. Ålle-bålle heter numera Idolen på grund av att han alltid varit Kottens idol och för att han går musiklinje.

Det kommer bli mycket trevligt. Det enda jag bävar för är resan in. Jag, Kotten och Knytet med dubbelvagnen på tunnelbanan för första gången. Jag och Knytet har ju åkt själva, men han är liten som en tesked och vagnen är inte särskilt stor heller. När jag och Kotten åkte senast ville han bara spring omkring. Vi tre och rymdskeppsvagnen på tunnelbana… vi får väl se hur det går.

Dessutom ringde nyss Palten och sa att jag skulle hämta ut bilen som vi haft inne på verkstad. Det innebär alltså att jag ska gå med båda barnen ända tills verkstan, packa in allt i bilen, gräla med bilnissarna om att de påstår det inte finns någon airbag även fast det finns ett sånt där klistermärke, packa in barnen i bilen, Kotten hade feber inatt och är hemma oplanerat vilket innebär att han får åka olagligt och osäkert eftersom hans bilstol finns i andra bilen och vi måste ha bilen idag och  sedan köra hem i snigelfart. My god, vilken jobbig dag det här blev.

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Mon dieu!

  1. Sarah skriver:

    Å vad jag känner igen mig i din oro! Men sen bestämde jag mig för att inte oroa mig över NÅGONTING – om det skulle uppstå något tar jag tag i det då. För det mesta går det ju faktiskt jättebra och allt löser sig. Och det är ju bara så energikrävande att gå och oroa sig över saker som kanske kan hända. Jag vet att det låter hurtigt – men mitt liv har faktiskt blivit så mycket lättare och roligare genom att bara tänka annorlunda.

    Lycka till idag!

    (OBS! Detta är menat som systerligt pepp till dig – inte som pekpinne!)

  2. grenman skriver:

    det kommer gå fint fint vännen, både med bilhämtande och tunnelbaneåkandet. kram!

  3. Hanna F skriver:

    Det är klart att det kommer gå bra. Ta det bara lugnt så ordnar sig allt. Jag är expert på att oroa mig i onödan vilket leder till att jag stressar upp mig för minsta lilla, vilket såklart är dumt. Har t ex inte vågat köra bil på tre år för att jag känner mig så osäker på det varje gång, jag hittar ständigt på nya ursäkter för att slippa, först ville jag inte köra med vår nu 2-årige son, sen ville jag inte köra när jag var höggravid med vår dotter och nu kommer jag nog skylla på att hon är så liten att jag inte vill köra med henne för första gången, och detta trots att vi för första gången har en egen bil, en ny fin sådan dessutom. Vet inte om denna kommentar gjorde dig lugnare, hoppas det, jag tycker det verkar som du har stenkoll på läget.

  4. Nocken skriver:

    Jag känner också igen mig. Jag brukade oroa mig för att tex besiktiga bilen eller åka och byta däck på en verkstad. Men när man väl har gjort det så inser man ju oftast att det inte är så farligt. En annan sak som jag oroar mig över är att åka till ngn för första gången och inte hitta dit. Nu har jag insett att det likadant att köra bil i de flesta städer och man kan ju alltid fråga ngn eller vända! Det kommer att gå jättebra imorgon 🙂

  5. Hannah skriver:

    Så fin ny blogg du har. Hittade till dig från skolfröken för längesen og gillar det du skriver.

  6. mrspitepalt skriver:

    Tack för alla hejarop och lyckönskningar. Det gick ju förstås jättebra, men var skulle man vara om man inte oroade sig tusen varv innan man kom fram?

Kommentera

