Det här med kommentarer…

När jag bytte blogg gjorde jag det med förhoppningen att aktiviteten på bloggen skulle öka. Framförallt min egen aktivitet, men även andras. För trots att jag bloggar för min egen skull är det alltid roligt att få lite respons, och det motiverar mig att blogga mer. Det är några få trogna som kommenterar, och det är ungefär samma som kommenterade på den gamla bloggen. Jag vet själv med mig att man inte alltid orkar, hinner eller vill kommentera, men jag försöker göra det. Speciellt om det är någon som inte har så många kommentarer. Jag tycker inte det känns lika viktigt att delge min åsikt eller synpunkt på till exempel Katrin Zytomierskas blogg där 400 redan har kommenterat.

Vad gäller det här med lösenord känner jag lite att den som kommenterar kan få så att säga följa med bakom skynket. Jag har fått förfrågningar från tre stycken om lösenord och dessa människor har aldrig kommenterat tidigare, och om de har gjort det är det i såna fall väldigt sporadiskt, och det har inte kommit några kommentarer på den här nya bloggen heller. Jag tycker ändå det handlar om att ge och ta. Om man vill läsa lösenordsskyddade inlägg borde man väl kunna kommentera ett enda icke lösenordskyddat inlägg också.

Jag har bett om detta tidigare och det känns lite ”tjatig unge i baksätet” att fråga om det igen, men vilka är ni som läser och inte kommenterar någonsin eller ytterst sällan? Varför kommenterar ni  inte? Är det för att ni inte hinner, vill eller orkar? Jag är nyfiken. Jag ser att ni finns där men jag kan inte se några spår efter er. Please, leave some droppings!

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

18 kommentarer till Det här med kommentarer…

  1. Sarah skriver:

    Ja, det är väl så med bloggar. 90%nånting kommenterar inte – för min del handlar det nog mest om tid, tyvärr. Eller det faktum att jag nästan alltid läser bloggar med en tjurig unge på armen 🙂 Men jag förstår. Det blir ju tusenmiljoner gånger roligare med kommentaren. Tänk om inte du lämnat den där kommentaren på min blogg? Vi kanske får bättra oss hela bunten 🙂

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, många gånger går det inte att kommentera av olika anledningar. Men vissa kommenterar ju aldrig. Vissa dagar har fyrtiofem stycken läst bloggen och så inga kommentarer, det är ju inte fyrstiofem stycken som läser med en tjurig unge på armen.

  2. Evasleva skriver:

    Det här är ju inte menat till mig. Ville bara säga att våra fina golv är original från -58. En av vår lägenhets pärlor 🙂 Tillsammans med glasdörrarna till köket som också är original. SÅ fint!

  3. Skolfröken skriver:

    Dropp dropp! Har varit busy och bortrest i ett par dagar så lite dåligt samvete har jag. Kram!

  4. Sandra skriver:

    Jag läser och kommenterar inte så ofta, jag gjorde det dock innan på din gamla blogg men slutade när jag hela tiden fick felmeddelanden. På din nya blogg har jag kommenterat två ggr tror jag och det är så många ggr jag hunnit kika in sen den startade =).

    Förstår hur du känner och jag ska bättra mig på att kommentera när jag har något att komma med.

    • mrspitepalt skriver:

      Vad trist att du inte kunde kommentera på den gamla bloggen, men då var det ju tur att jag bytte då ;). Jag ser att du har kommenterat en gång tidigare här och jag menar inte att man måste kommentera hela tiden, det är mest bara kul att veta vilka som läser.

      • Sandra skriver:

        Jag kommenterade senaste på inlägget under detta så då kanske jag gjorde nåt fel =(. Och ja, bra att du bytt, dessutom är denna så snygg.

        Jag har inga tjuriga ungar heller så jag ska skärpa mig. Bra att du ryter till!

      • mrspitepalt skriver:

        Ja, den kommentaren har jag inte hittat, men jag ska inte skälla för mycket. Jag menar inte att man måste kommentera jämt och ständigt, bara att det är kul att veta vilka som läser. Men kul att du gillar nya bloggen!

  5. Läste mer förut och kommenterade då och då tror jag. Men när vi skaffade ny dator tappade jag bort min favortlista så jag läser inte så många bloggar längre (men har hittat många igen). Sedan läser jag mest i min iPhone på tåget på väg till dagishämtning och då hinner man bara läsa och inte kommentera så mycket.

  6. Johanna skriver:

    Hejsan hejsan!
    Jag kikar in här lite nu och då. Tror att jag har lämnat en kommentar för urminnes tider sen… Försöker snika åt mig lite bloggtid och oftast med ett öga på barnen samtidigt och då blir det (verkligen) snålt med kommentarer – det händer något som gör att jag måste gå ifrån datorn… Sen är jag ibland lite långsam och vill gärna tänka ut vad jag ska skriva och tänker ”jag går tillbaka sen”, hälften av gångerna gör jag det och andra hälften av gångerna glömmer jag det.

    Gillar hur som helst din blogg! 🙂
    /Johanna

  7. Evasleva skriver:

    Nu fick du ju i alla fall bara svar från de du känner till 😦 Jag kan också bli lite less. Igår var det 165 besök på min blogg men typ 2 kommentarer. Från de vanliga. Så klart!
    Lite gnällig kan man väl få vara? 😉
    De ”vanliga” är ju jätteroliga men man blir ju så nyfiken på de andra också.

  8. Snäckan skriver:

    Lite läbbigt är det allt när man plötsligt blir med lösen och så dyker det upp folk som man inte ens visst hängde på bloggen och tror att de ska få läsa. Mitt råd är att var hård för bakom lösen ska ju vara lite av din fristad där du ska känna dig bekväm med att skriva lite mer öppet. Sen går det ju alltid att byta om man kommer på sig att ha varit för generös.

    Tack för att jag fick hänga med iallafall!!

    Kram

    • mrspitepalt skriver:

      Klart jag vill ha dig med, du är ju så duktig på att kommentera och har alltid ett uppmuntrande ord att säga. Det är härligt, jag är imponerad!

      Men jag ska nog vara lite hård vad gäller lösen, som du säger.

Kommentera

