Operation nappflaska

När Kotten var liten låg han vid bröstet som en liten skär tutte-igel. Han ville inte ha napp och han tog inte flaska. Jag var låst vid honom dygnet runt. Första gången jag var borta från honom mer än några timmar var i januari när jag gick till frisören. Han var då sju månader. Men det var ingen uppoffring. Jag gick inte runt och längtade efter egen tid och önskade mig bort från Kotten.

Den här gången har vi dock tänkt göra vissa saker lite annorlunda. Inte så att jag nu ville gå ut och svira så fort Knytet ploppade ut, men tanken att han kan använda andra saker som substitut för mig känns lite lockande. Napp provade vi väldigt tidigt. Han var inte ens ett dygn, och nu efter två månader är han fortfarande helt ointresserad. Så jag sätter mitt hopp till nappflaskan. Nu ikväll pumpade jag ut lite i en flaska och Palten gav honom. Första minuterna verkade han tycka vi var idioter. Vad är detta för skit? Fram med the real shit! Men sen funkade det. Han hällde i sig det lilla som fanns i flaskan och verkade nöjd.

Kanske, kanske kan detta funka. Kanske kan man gå på den där festen och lämna pojkarna hos King Lear. Kanske kan jag åka på den där tjejmiddagen och lämna båda pojkarna hemma. Kanske kan jag och Kotten gå och titta på nya Toy story-filmen och lämna Knytet och Palten hemma. Kanske, bara kanske. Operation flaskmatning är inledd!

Det här inlägget postades i Knytet. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Operation nappflaska

  1. Nocken skriver:

    Heja Knytet!

  2. Evasleva skriver:

    Hoppas hoppas att det lyckas! Att kunna pumpa ut och gå på yoga var så jäkla bra för mig 🙂

  3. Hanna F skriver:

    Håller tummen för att det ska funka!

Kommentera

