Kräftor och träningskort

Igår hade vi kräftskiva. Härligt goda hjälmarkräftor med enorma klor, västerbottenpaj med kantareller och blåbärsmousse och vit chokladmousse till efterrätt. Mycket trevligt alltihop! Dessutom hade dr Snuggles köpt snask och godis för en hel arme, så nu har vi hela skafferiet fullt med godsaker. Farligt, farligt men härligt, härligt!

Kotten skötte sig också bra, trots öroninflammationen och förutom en lite oklar incident där Kotten troligtvis puttade ner Miniwursten från soffan var allt frid och fröjd och till slut somnade alla fyra barnen runt klockan nio. Det var trevligt.

Appropå skafferiet fullt med godsaker börjar jag nu vara mer och mer redo för att sluta vara svullo och bara sitta hemma framför TVn med onyttigheter. Eller rättare sagt, jag vill inte sluta men för att kunne fortsätta är det bäst att jag börjar träna. SATS är de enda som har barnvakt här i förorten, så det lutar åt dem. Men de känns lite dyra och skitnödiga. Jag får för mig att alla som tränar där väger tjugo kg och har såna där smala pinnben som smalnar av ovanför och under knät. Sån är inte jag. Mina knän väger tjugo kg och inget smalar av någonstans. Får man träna där då? Törs man det? Blir man kanske inte insläppt om man inte har fräna, nya, dyra träningskläder utan kräkfläckar eller hål? Tål att tänkas på. Jag ska bara tugga klart på chipsen och colaflaskorna och sen kan jag ta ett beslut. Kanske.

Det här inlägget postades i Navelskåderi. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Kräftor och träningskort

  1. Evasleva skriver:

    Det lät som en mycket trevlig kväll!
    Har inte friskis och svettis barnvakt där ni bor? De känns lite mer avslappnade.

    • mrspitepalt skriver:

      Det finns inte f&s i vår förort. Men jag börar tveka. SATS kostar typ 500 i månaden, plus medlemsavgift på 600 och sen var det något mer tror jag. Tänk om jag gör som jag alltid gör och går inte jätteofta och så ska jag betala tusenmiljoner kronor. Jag är inte Krösus sork, jag är fattig tvåbarnsmamma. Kanske kan jag köpa en dvd och träna hemma…

Kommentera

