Öron-Kotten

Kotten har fått öroninflammation. Igen. Det är den fjärde i år. Och precis som de tidigare gångerna upptäcker vi inget förrän trumhinnan spricker. Kotten säger nämligen ingenting om det. Han har varit snorig, men det tycker jag han är för jämnan när han går på förskolan, så jag har inte tänkt så mycket mer på det. Men sen blev han plötsligt väldigt grinig, trots att King Lear och kusinerna var här, och sen ville han inte ha fika och till slut höll han sig för örat och sa att han hade gjort sig illa, och då förstod jag hur det låg till.

Han är dock ganska cool, Kotten. Han klagar inte över ont i onödan och han tar sketaäcklig medicin utan att klaga. Det är inte så att han jubblar, som han gjorde förra gången han fick äta kåvepenin. Men då var han yngre och det var en annan sort. Då var det rosa och grynig och nu är det i en mindre flaska och klart. Tydligen inte lika roligt.

Men jag förstår honom. Seriöst, kan de verkligen inte göra godare medicin. Jag skulle grina om jag var tvungen att äta den. Dessutom fick vi en minispruta att spruta in det med så vi måste ge honom en och en halv spruta. Den tolvåriga apoterkaren som sålde det till mig har uppenbarligen aldrig gett medicin till en trilskande tvååring. Nu håller vi hela familjens alla åtta tummar för att han ska vara pigg och kry ikväll när vi har fina vänner som komer förbi på kräftskiva. Håll-håll!

Det här inlägget postades i Kotten. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Öron-Kotten

  1. Snäckan skriver:

    Åh, jag som aldrig haft öroninflammation tycker det känns väldigt orättvist att Kotten haft fyra trots sin ringa ålder.

    Kram

Kommentera

