Sumo, slå i gonggongen!

Jag och Palten har tydliga uppdelningar vad gäller arbetsuppgifter i hemmet, precis som många andra antar jag. Tillexmepel sköter Palten veden, eldar i brasan och donar med bilen. medan jag stryker, köper presenter och plockar undan.

En annan syssla som jag vägrar göra och som Palten inte precis gladeligen gör är att döda spindlar. Den sysslan fanns inte innan vi flyttade in i radhuset, men tydligen var vi inte de enda som ville bo i huset utan norra Europas största spindlar ville också bo här. Jag överdriver inte nu. Spindlarna är enorma. Vi mätte en som vi hittade när den redan var död och kroppen var 1½ cm lång. Kroppen! Spindlar ska inte ha kroppar.

Den här fulingen hittade vi på väggen i badrummet. Den ni ser nere i högra hörnet är toaletten, så då förstår ni hur stor den är. Ser ni betarna, eller gaddar eller klor eller vad det nu är. Spindlar ska inte ha klor! Ända sen vi hittade den här är jag livrädd för att gå in i badrummet. Det känns som att vara med i ett avsnitt av Fångarna på fortet. Det enda som fattas är Gunde som står utanför och skriker att jag ska skynda, skynda…

Det här inlägget postades i Radhuset. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Sumo, slå i gonggongen!

  1. grenman skriver:

    jag kan gå på spindeljakt på lördag, de berör mig inte. Men om vi någonsin köper hus så får ni ta en ormjakt i vår trädgård…usch och fy,.

    • mrspitepalt skriver:

      Men på rikt, tycker du inte den ser läskig ut? Jag kan visa var det bor en hel familj utomhus. Men några framtida husormar törs jag nog inte ta bort. Om man inte kan ha ihjäl dem med ett sånt där elektriskt tennisraket förstås…

      • grenman skriver:

        haha visst ser de lite läskiga ut men krälande ormar är 1000 resor värre! jag funderar starkt på att ha ut ett tjockt lager med salt längs hela tomtgränsen, salt på en orm ska tydligen göra att de bubblar sönder… jätteäckligt.

      • mrspitepalt skriver:

        Är inte det sniglar? Men det kanske funkar med ormar också.

  2. grenman skriver:

    jo det kanske det är men jag tänker riiiktigt mycket salt så borde det funka =)

  3. Sarah skriver:

    OMG! Sådana spindlar har vi också! Jag brukar ALDRIG bry mig om spindlar och sånt, men när jag fick syn den där bjässen skrek jag (i falsett) på min man. Tyvärr skrek typ han också. Tji fick jag 🙂

Kommentera

