Mission: Impossible 5

Igår var vi och hälsade på Paltens mamma och hennes man.  Vi kom därifrån med en flaska flädersaft, en flaska svartvinbärssaft, en burk äppelmos, en burk svartvinbärsgelé, en påse potatis, en påse äpplen och en extra bil. Allt förutom bilen kom från deras trädgård och av några äpplen gjorde jag en äppelpaj. Men den satte nog inte så stora spår på figuren eftersom jag hade Knytet i Babybjörn samtidigt som jag bakade den, så det gick på ett ut i slutändan.

Bilen lånade vi eftersom vår bil ska  in på omlackering och Palten måste ha en bil för att ta sig till jobbet. Men Kotten tyckte nog det verkade spännande med en annan bil, så det slutade med att jag ock Knytet åkte i vår bil och Kotten åkte med Palten i den lånade bilen, en uppdelning som visade sig vara  mindre rolig för Palten. Kotten kom nämligen på efter några minuter att Knytet och jag inte var med i bilen och att han absolut ville vara med oss i den andra bilen. Vi hade dock åkt  tidigare och var redan ute på motorvägen och jag hade ingen täckning på mobilen, så det var bara för Palten att köra vidare. Det tyckte Kotten inte om och han började skrika och  gorma och sparka och tryka fötterna mot sätet och på något sätt lyckades han tillslut få upp sitt bälte och började kypa runt i baksätet. När Palten upptäckte detta blev han ganska skraj och när Kotten sen började banka på rutan bromsade Palten in varpå Kotten rullade ner på golvet. Det tog sen säkert tio minuter för Palten att lugna Kotten så mycket att de kunde fortsätta hemfärden eller snarare jakten på mig och Knytet.

När Palten och Kotten väl kom hem insåg jag glatt att jag drog vinstlotten i den uppdelningen. Jag fick åka med en ljusrosa sköldpadda som skrek sig till sömns på femton minuter fastspänd i sin stol och Palten fick åka hem med en gallskrikande illskär illbatting som återskapade en scen ur Mission: Impossible i baksätet.  Stackers Palten.

Det här inlägget postades i Kotten. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Mission: Impossible 5

  1. grenman skriver:

    men gud, stackars palten. vilken panik och se en lite kotte krypa runt i baksätet.

  2. Skolfröken skriver:

    Å herregud vilken pärs. Och på motorvägen no less! Tur att det inte var spindlar i bilen också 🙂

Kommentera

