Pulver-Eva came bearing gifts

Igår hade vi besök av min fina kompis Pulver-Eva. Vi träffas ganska sällan men när vi väl ses är det alltid lika trevligt. Hon är vänlig och lyssnar alltid på ointressant barnprat trots att hon inte har egna barn, men nu har hon fått två söta systersöner så nu pratade vi nästan uteslutande om barn. När Palten frågade vad vi hade pratat om kom jag inte ihåg, men jag vet att vi pratade i ett, och så är det ju med en riktigt bra vän. Man bara pratar och pratar och pratar och efteråt vet man knappt vad man sagt.

Dessutom var hon väldigt artig och förstående när Kotten fick ännu ett tvåårsutbrott och förvandlades till trots-trollet. IStället för att lägga benen på ryggen och springa hela vägen hem försökte hon prata med honom när han grinade för att han inte fick slänga mat på mattan. Själv fick jag hålla i mig i köksbänken för att inte slänga honom ut genom fönstret med huvudet före.

Hon är utöver det expert på att köpa fina presenter. Den här tröjan fick Knytet. Nu måste jag bara köpa en matchande till Kotten och sörja att de inte säljs i min och Paltens storlek. Vi skulle bli så snygga.

Tack för besöket och den dina tröjan, P-E. Nu får vi försöka träffas igen inom de närmaste tre månaderna.

Det här inlägget postades i Shoppat och fått. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Pulver-Eva came bearing gifts

  1. Skolfröken skriver:

    Jag älskar det där mönstret. Blev jätteglad igår när jag fick en rabattcheck på POP, det blir nog den där tröjan tror jag 🙂

  2. Pulver-Eva skriver:

    Finaste, finaste du!

  3. Snäckan skriver:

    Här hemma har vi två av just den där tröjan 😉 I like!

    • mrspitepalt skriver:

      Ja, jag måste nog köpa en matchande till Kotten. Matchande är ju bra som sagt.

      Dina pojkar har alltid så mycket fina kläder. Ser de ut så för jämnan eller har de lite tråkigare förskolekläder ibland också? Jag vill nästan inte ta på Kotten hans finaste kläder till förskolan för det bli så fläckigt, men det kanske är tokigt tänkt. Kläder är ju till för att användas.

Kommentera

