Lite lull-lull

Den första renoveringen vi gjorde i huset var Kottens lekrum. Det ligger på nedervåningen, precis bredvid köket och det hade en ganska sliten mörkblå (inte helt oväntat…) tapet. Först var jag sugen på att sätta upp någon fin tapet, men sen hade vi svårt att välja och jag känner Kotten, det skulle inte vara helt osannolikt att han målar på väggarna med OH-penna. Så det slutade med att vi bara målade vitt, vilket piggade upp rummet och gjorde det ljusare, men det blev inte särskilt mysigt.

Sen dess har jag försökt göra det roligare genom att föra in lite färg och nya eller nygamla möbler. Det senaste fixet har varit tavelväggen som inte är helt klar än, dessa tre tygtavlor och den lilla hyllan som jag köpte på loppis för 15 kronor och målade om, och en soffa som jag hade i mitt rum när jag var liten och som min mormor sov i när hon var bebis. Efter lite nytt tyg såg den ut så här

Jag känner mig inte helt nöjd, men det blev i alla fall bättre än innan. Helvitt och bara vita detaljer är inte min tekopp.

Det här inlägget postades i Pyssel, Radhuset. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Lite lull-lull

  1. Evasleva skriver:

    Jag tycker att det blev jättefint. Jag gillar verkligen tavelväggen och vad roligt med den lilla soffan!

    • mrspitepalt skriver:

      Tack! Ja, jag gillade den där soffan när jag var liten, brukade ställa den mot en vägg och använda den som docksäng, och nu är det dags för Kotten och Knytet att leka med dockor eller bilar eller vad de nu vill i den.

  2. Skolfröken skriver:

    Hur fint som helst! Tavelväggen var ju en jättebra idé.

    • mrspitepalt skriver:

      Tack! Jag har varit sugen på att göra en tavelvägg länge men fegat ur för jag tänkte det var svårt att sätta dem symetriskt och jämnt, men så körde jag på alldeles ojämnt och galet och det blev ganska bra. Men fler tavlor krävs.

  3. Karin skriver:

    Åhh det är jättefint! Du känner inte för att ta en sväng hit upp och agera inredare till Elliot blivande rum? Det skulle uppskattas jättemycket 🙂

  4. Sandra skriver:

    Åh, jag älskar Star-Warsfigurerna som står i fönstret (det andra var oxå fint)! Antar att de är från en svunnen tid, men Jodan var ursöt. Jag frågade efter lösen i den andra bloggen, fast kom på att du kanske inte kollar på den längre?

  5. Snäckan skriver:

    I like tavelväggen. Väldigt fint och stiligt barnrummigt!

    Kram

Kommentera

