Blue – be gone!

När vi flyttade in i vårt radhus i höstas märkte vi snabbt att de tidigare ägarna hade en förkärlek för färgen blå. Eller förkärlek och förkärlek, de älskade den över allt annat. De måste ha haft som mål att göra hela huset blått, för av elva rum inklusive två badrum var det bara två som inte var blå. Vissa rum var helblå, andra hade blårandiga tapeter och i badrummet finns det en tjusig bård (bara det borde ju vara förbjudet enligt lag oavsett färg) med blått mönster. Samtliga inbyggda garderober var målade blå på insidan och i köket har de verkligen gone bananas. Där är kaklet blått, väggarna, elementet och till och med hyllkanterna i skafferiet.

Vi har så sakteliga börjat sanera huset från det blåa och nu är fyra av de åtta blåa rummen klara. Blue –  be gone! Palten har till och med varit duktig och målat garderoberna vita inuti. Jag ägnar mig hellre åt mindre och enklare projekt. Så här såg skafferiet ut förut  och så här ser det ut nu. Blev ganska bra tycker jag. Men om ni tittar riktigt noga ser ni att körsbären har blåa skaft och blad, så det är inte bara dåligt med blått.

Det här inlägget postades i Radhuset. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Blue – be gone!

  1. Skolfröken skriver:

    Men hallå! Här är man Internetlös en vecka och så har du flyttat när jag är online igen. Jag höll på att sätta kaffet (nä, de kan jag ju inte dricka- rooibusteet menar jag) i halsen innan jag hann läsa HELA sista inlägget på förra bloggen 🙂

    Fint skafferi! Jag går jämt och tummar på den där hyllremsan varenda gång jag är inne på Retro.

  2. Hanna F skriver:

    Oj vad är det för palats ni har flyttat till? 11 rum! Gissar att garderober mm är inräknade ;o).
    Låter helt galet med blåa garderober, kunde man se kläderna då? Väldigt snyggt skafferi måste jag säga, fina burkar och hyllremsor, blir avis.

    • mrspitepalt skriver:

      Inte precis palats. Två hallar är inräknat, två badrum, kök + matrum, hobbyrum, vardagsrum och tre sovrum.

      Nej, blå garderober var precis så galet som det låter, därför håller vi på att ta bort dem.

      Tack, jag blev nöjd med skafferiet.

Kommentera

