Terrible twos

Kotten har hamnat mitt i värsta tvåårstrotset och även om jag älskar honom mer än godis och tv-serier på dvd är han vissa dagar väldigt billig. Gårdagen var en sådan dag. Vi var på kalas hos Barbasyster och trots att han inte sovit middag var jag inte förberedd på vad som komma skulle. Under de få timmar vi var där hann han bland annat rita med whiteboardpenna på sin mage, sin skjorta och kusinernas påslakan, ha sönder en kruka ock sparka efter sin snälla tonårskusin när denne skulle hjälpa honom ner från våningssängen.

Vad hände? För inte alltför länge sedan var han liten och rund och snäll. Jag kunde se andra barn skrika och sparka på ICA óch tänka att så där kommer min lilla Kotte aldrig göra, precis som så många förstagångsföräldrar före mig (fast nu överdrev jag för jag har fem syskonbarn som jag har följt på ganska nära håll så jag har aldrig levt under den villfarelsen). Men jag kunde ändå någonstans innerst inne tro att bara vi uppfostrar honom rätt komme han nog inte bli så där trotsig och bråkig som andra barn blir. Men nu vet jag bättre. Nu vet jag att trots att han ser ut som en änglapojke när man tittar bakifrån så ser han snarare ut så härom man tittar framifrån.

Men trots det älskar jag honom över allt annat, och just nu sover han så nu är han inte alls till salu. Inte det minsta.

Det här inlägget postades i Kotten. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Terrible twos

  1. Evasleva skriver:

    klart att jag följer med här!

    och vill gärn ha lösenord om jag får 🙂

  2. Karin skriver:

    Hm, hemskt nog måste jag säga att jag känner igen mej… Både i sötplutten som helt plötsligt blivit ett monster och känslan att inte alls förstå hur det gick till. Sen lyckades Elliot på något sätt synka sin monsterhet med dagisinskolningen, så jag funderar på om de har ett samband eller inte… Hur som, jag vill givetvis fortsätta läsa din härliga blogg!

Kommentera

